11. januar 2017 - 09:17 Der er 7 kommentarer

DEN ER HELT GALT

hejsa jeg har en næsten ny asus bærbar som jeg har været væk fra i et par måneder og da jeg ville starte den op for at gå på facebook så kan jeg ikke bruge mit sædvandelige password, som jeg for øvrigt har benyttet i flere år til mobil og andre steder hvor et kode ord er nødvendig så jeg har ikke glemt det jeg har ingen forstand på it så er der nogen der kan komme med forslag på hvad det er for noget hønsepis ha ha.... der er i øvrigt ikke andre der har haft adgang til den, på forhånd tak
11. januar 2017 - 09:19 #1
ps så er det ikke koden til min facebook jeg hentyder til, det er den kode jeg skal taste når uhyret er startet
Avatar billede Nina Forsker
11. januar 2017 - 10:08 #2
Hej Rudi,

Hvilket styresystem er det du bruger, er det windows 10 eller andet? :)
11. januar 2017 - 10:26 #3
ja det er windows 10, er det skidt ?
Avatar billede Nina Forsker
11. januar 2017 - 10:30 #4
Nej nej, det bare fordi der er forskellige metoder i forhold til hvilket styrsystem du bruger.

Men så er mit næste spørgsmål om det er en lokal bruger eller om du er logget ind med en microsoft account? Altså en email.

Hvis dette er tilfældet kan du få dit password sendt til din email, som du nok kan få adgang til fra mobil eller andet.
Her er linket: https://account.live.com/password/reset

Ellers bliver det lidt sværere at få fat i det password som du har glemt. :)
11. januar 2017 - 11:27 #5
oki jamen det må være på den måde for jeg har nemlig ikke glemt selve koden til min pc, 110% men jeg er flyttet siden jeg har brugt den kan det på nogen måde have noget med nyt net og ny tlf hvor jeg har lavet rod i den konto ? jeg vil lige forsøge med dit fif, ellers må jeg have fat i en med forstand på det der med at åbne uden kode yusind tak for hjælpen fortsat god dag
Avatar billede Nina Forsker
11. januar 2017 - 11:31 #6
Det skulle ikke gøre noget ved dit password, men hvis du nu har Caps Lock på så du kun skriver store bokstaver så godkender den det ikke, så prøv med f.eks
Ditpassword, eller ditpassword, DITPASSWORD. Det helt 3 forskellige.

Men håber du kan få fat i din kode igen. :)
Avatar billede INK Ekspert
11. januar 2017 - 12:24 #7
Hvis du bruger logon med en e-mail adresse, dvs. bruger en Microsoft konto, så vil den checke op mod Microsoft serveren. Da du er et nyt sted, hvor maskinen ikke tidligere har været på nettet, skal du starte med at logge på nyt netværk inden login på maskinen. Ved opstart er der i nederste højre hjørne et wifi-symbol, hvor du kan logge på netværket. Alternetivt bruger du et kabel første gang.