Avatar billede Grønholdt Novice
11. januar 2017 - 21:36 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

3 skærme på 1 computer

Kan jeg tilslutte 2 ekstra skærme så jeg har 3 skærme ialt, vil nemlig køre med udvidet skærm.

Tænker på de 2 nederste USB ligende stik

Se billedet på
https://www.dropbox.com/s/wu6295ufezlulh0/Fil%2011-01-2017%2021.29.54.jpeg?dl=0
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. januar 2017 - 21:58 #1
Arh, mon ikke der er noget e-SATA?

Du kan sagtens benytte 2-3 skærme på en PC, men grafikkortet skal kunne håndtere det. Hvis det bare handler om at udvide skrivebordet til kontorprogrammer, så køb et low- til mid-end kort; skal der spilles lidt, så skal der gerne lidt flere kræfter bag.
Avatar billede Grønholdt Novice
11. januar 2017 - 22:03 #2
Det er kun til kontor arbejde.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. januar 2017 - 22:12 #3
Så er der frit valg på alle hylder. De små kort stiller heller ikke yderligere krav til strømforsyning som de større vil gøre.
Avatar billede Grønholdt Novice
11. januar 2017 - 22:41 #4
Vil noget af det jeg har på bagsiden kunne bruges se dropbox billedet
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. januar 2017 - 23:03 #5
Jeg tvivler - de to nederste, under netkortet, er USB.
Lige oven over er der 4xUSB.
Oven over sider en enkelt DisplayPort
Oven over igen sidder der dit blå VGA stik, og gud hjælpemig et gammelt serielt stik - jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har set det... - Det samme med de to PS2 stik til hhv. keyboard og mus.

Det lugter af en 5-10 år gammel PC, og så vil din DisplayPort og VGA næppe kunne køre samtidig, for dengang kørte de oftest på samme chipset. Men du kan prøve at sætte en skærm på VGA og en skærm på DisplayPort - med lidt held har den været "avanceret", og kører med separat chipset.

Det er også typisk for den type opsæting, at du, når du køber og monterer et nyt grafikkort, slår "on-board" grafikkort fra automatisk, ofte uden at kunne aktivere det igen, så længe der sidder ekstra grafikkort i. Men igen med lidt held, vil DisplayPort fungere samtidig med det ekstra grafikkort.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. januar 2017 - 23:13 #6
På side 4 står der ret brugbare oplysninger om portene: http://h20565.www2.hp.com/hpsc/doc/public/display?sp4ts.oid=4023814&docLocale=en_US&docId=emr_na-c01870856

Der står bl.a. at du fortsat kan bruge on-board grafikken, når der sættes et ekstra grafikkort i, men at det kan være nødvendigt at konfigurere det i BIOS.

Hvad der skal rettes, står i denne manual: http://h20565.www2.hp.com/hpsc/doc/public/display?sp4ts.oid=4023814&docLocale=en_US&docId=emr_na-c01870907 (Side 1, PCI VGA configuration)
Avatar billede Grønholdt Novice
12. januar 2017 - 14:41 #7
Tak for oplysningen.

Jeg fandt denne oplysning på maskinen
https://www.dustinhome.dk/product/5010369936/compaq-6000-pro?ssel=false&_ga=1.115997446.1257180501.1484227521#description

Der står som standard at den understøtter 2 skærme. Så skal jeg så bare ud og købe et ekstra grafikkort med DVI udgang. ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. januar 2017 - 14:56 #8
I store træk, ja. Men langt de fleste grafikkort kommer i dag med to udgange - det kan du lige så godt undnytte. Så kan du teoretisk have 4 skærme på din PC, men behøver altså kun at have den ene af PC´ens indbyggede aktiv - det sparer lidt på ressourcerne.
Avatar billede Grønholdt Novice
12. januar 2017 - 15:04 #9
Da det kun er til mindre kontorarbejde, så købe et low- til mid-end kort som CRKrogh skrev.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. januar 2017 - 15:28 #10
HELT enig - men selv disse er der som oftest 2 udgange på :-)

Jeg har eks. glimrende erfaring med denne: https://www.dustin.dk/product/5010649034/geforce-210-silent-1gb - ingen blæserstøj, og to udgange.
Avatar billede eurositi Ekspert
12. januar 2017 - 23:45 #11
Hvis du køber skærme med flere Displayporte, kan du Daisy-chaine dem. Det kræver kun et stik fra computeren,
Avatar billede Grønholdt Novice
06. februar 2017 - 00:00 #12
Ole_Madsen:

Jeg købte det kort du foreslå og det virker fint.
Men det er så kun de 2 skærme der virker der er tilsluttet det ekstra skærmkort geforce-210-silent-1gb der virker.

de andre 2 skærme der er tilsluttet  PC´ens indbyggede skærmkort og Displayport ikke virker.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. februar 2017 - 06:31 #13
Du skal huske at rette i BIOS, som beskrevet i #6
Avatar billede Grønholdt Novice
06. februar 2017 - 20:56 #14
Jeg kan ikke finde hvor jeg aktivere onboard grafikkort i bios'en
Avatar billede Grønholdt Novice
06. februar 2017 - 22:59 #15
Ole_Madsen:

Der står i den danske manual:
Hvis du isætter en PCI Express x16-videokort, deaktiveres Integrated Video (Integreret video)
Hvis et PCI Express x16-videokort er installeret, kan Integrated Video (Integreret video) ikke
aktiveres.

Det var lige det du linkede til. Trist.
Avatar billede Grønholdt Novice
12. februar 2017 - 22:20 #16
OK ikke mere hjælp, kan jeg se.