Avatar billede Uchi Novice
13. januar 2017 - 12:06 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Fotos i flere eksemplarer - hvordan fjerner jeg de ekstra

Jeg har +10000 billeder liggende i programmet "Fotos" på min MacBook Pro (fra 2008 - styresystem El Capitan). Hovedparten af billederne ligger der i enten to eller tre eksemplarer uden jeg har nogen forklaring på hvorfor. Jeg har købt et lille program (Duplicate Photos Fixer Pro) som skulle kunne tage sig af dette problem. Det er også delvist lykkedes:
I "Fotos" kan man tilgå sine billeder både via "Fotografier" og "Alle fotografier". Går jeg ind i "Alle fotografier" er problemet løst, men går jeg ind i "Fotografier" ligger de der stadig i flere eksemplarer, hvilket fortæller mig at de formentligt stadig ligger og fylder en masse på computeren.
Nogen der kan hjælpe med, hvordan jeg slipper af med de mange dubletter?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. januar 2017 - 13:09 #1
mappen 'alle fotografier' er den, der rent faktisk viser, hvad der er. Andre mapper er bare link-samlinger til 'alle fotografier' og fylder derfor minimalt hver for sig.
Avatar billede Uchi Novice
14. januar 2017 - 11:48 #2
Hej Claes, mange tak for dit svar. Jeg forstår dit svar sådan, at der ikke er nogen grund til at bekymre sig om, at billederne ligger i flere eksemplarer i "Fotografier". Så er jeg en bekymring fattigere ;-)