Avatar billede NellemannDK Praktikant
14. januar 2017 - 17:24 Der er 6 kommentarer

Synology nas server, kan ikke komme i kontakt med den ude fra.

Hej.
Jeg har en synology nas DS110J, som jeg gerne ville kunne tilgå udefra. Pt har jeg den forbundet via en switch, som også har forbindelse til min stationære pc, og switchen har også et kabel som går direkte til det trådløse modem fra Stofa. Men når jeg vil router konfigurerer synology boksen, meddeler den at der er flere routere på mit interne netværk, hvilket ikke er tilfældet, men at jeg skal kontakte min internet udbyder og bed dem om at sætte deres router i brotilstand? Jeg ringer til stofa, forklarer dem problemet, og der får jeg at vide at problemet lægger i at jeg har en switch imellem deres modem og min synology nas, der mener de at der skal en almindelig router (ikke trådløs) imellem, så kan de derinde fra ændre nogle ting som gør at den kan tilgåes udefra min nas, men hvad forskel skulle det gøre, om det er en switch eller en router?
Avatar billede martens Guru
14. januar 2017 - 22:05 #1
Hvilket modem har du fra Stofa ?

Jeg ville da starte med at sætte NAS´en i DMZ for at se om skidtet overhovedet virker udefra....

https://en.wikipedia.org/wiki/DMZ_(computing)

mvh martens
Avatar billede NellemannDK Praktikant
15. januar 2017 - 18:24 #2
Modemet heller Inteno fra Stofa.

Hva er DMZ? Bliver desværre ikke så meget klogere på det link du har vedhæftet.
Avatar billede hemberg Forsker
15. januar 2017 - 19:04 #3
Hvis din stofa router er i modem-mode så kan du ikke dmz'e den. Det har du ikke muligheden for. Hvordan prøver du at komme i kontakt med den. Via ddns eller??
Avatar billede hemberg Forsker
15. januar 2017 - 19:07 #4
For øvrigt er jeg ret sikker på at du ikke kan have en switch imellem dit modem og din nas. Det kan vist kun due hvis der er en for for router imellem. Eller du sætter din synology op som router.
Avatar billede martens Guru
16. januar 2017 - 06:18 #5
Hvilket udstyr har du fra Stofa?
Avatar billede Fido-dk Juniormester
05. april 2017 - 23:52 #6
Hej,

Synology DSM bruger port 5000 - denne skal du forwarde igennem din router til din NAS
Stofa har noget video om det her: https://www.youtube.com/watch?v=qPOIRdETDKc
Du skal kende IP på din NAS og hvis du ikke har noget DNS alias ude på internettet skal du også huske din IP (når du skal tilgå NAS udefra), denne kan du se på eks. myip.dk

HUSK at når du forbinder noget til internettet direkte at have koder på alle kontoer, og INGEN skal bruge standard admin/admin osv - så indbyder du til problemer.

Din NAS skriver du er en DS110j - Jeg ved ikke om det er et problem mere, men ældre synology enheder havde problemer med bla "syno-locker", så vær sikker på din enhed er opdateret.

held og lykke

/Fido-dk