Avatar billede mcwagner Juniormester
15. januar 2017 - 17:09 Der er 6 kommentarer

Kan ikke boote harddisk

Hejsa. Jeg har brugt hele weekenden på min computer. Det startede med at min windows 10 kom med en fejl meddelse, under en opdatering, og genstarter sig selv. Kan ikke helt huske hvad fejl meddelse men det var noget med grafikkortet. Jeg tog grafikkortet ud og satte et andet i. Samtidig puttede jeg nogle ekstra ram i. Tændte Computeren den kom med 3 bip, det betød så ram fejl, så dem hev jeg ud igen. Så brokkede computeren sig, og jeg clearede cmos, og det hjalp. Nu kom et større problem at når jeg tænder computeren, og den forbi Asus logoet, begynder den at bip med mange bip hele tiden. MEN MEN når jeg sætter min bærbar harddisk i computeren fungere den uden problemer, virker også hvis den smider den anden harddisk i. Kan gå ind i denne computer og se mit indhold på den. Mit bundkort er et gammelt Asus P5Q med en core2duo E8400.

Jeg har googlet mig frem til at skulle ændre Sata configuration, men når nu min harddisk fra bærbaren virker, så burde den opsætning være korrekt.

HVAD KAN JEG ELLERS GØRE??
Avatar billede mcwagner Juniormester
15. januar 2017 - 17:10 #1
Jeg har forresten også forsøgt at istallere windows igen, men der skriver den at windows ikke kan bruge denne harddisk fordi den ikke kan bootes fra
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2017 - 17:33 #2
Jeg tror din HDD er syg. Prøv at sætte den til som ekstra disk, til en anden computer, eller køb en USB HDD tilslutning til din bærbare. Installer Sentinel på en PC du vil prøve med og test den "syge" disk. Man kan sagtens bruge Sentinel, uden at købe det. http://www.hdsentinel.com/
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2017 - 20:06 #3
Hvilket installations medie bruger du?
Studser lidt over din bemærkning i #1
Avatar billede mcwagner Juniormester
15. januar 2017 - 20:39 #4
Brugte Windows 10 cd
Avatar billede mcwagner Juniormester
15. januar 2017 - 20:41 #5
Prøvede det program og den skrev der var fundet 143 problemer. Vil prøve at købe harddisk imorgen og se om hjælper, det gør det jo nok
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2017 - 20:45 #6
Jeg mener, at Sentinel er et pålideligt program, så når det finder 143 problemer så er det helt sikkert en god ide, at købe en ny HDD.