Avatar billede AnneMCh Juniormester
16. januar 2017 - 07:54 Der er 16 kommentarer

Scanning and repairing c drive

Hej
Hver gang jeg tænder min PC kommer der på skærmen "scanning and repairing C drive", det forsvinder igen og PC'en ser umiddelbart ok ud og kan anvendes. Men går jeg i denne PC og højre klikker på c: egenskab - funktioner - undersøg kommer følgende besked "Der er fundet fejl reparer for ikke at miste data", jeg har valgt "Reparerer". Men næste gang jeg tænder PC sker der det samme igen. Har scannet C-drev med bullguard, fandt intet.
PC: Acer Aspire E 15 med w10
Avatar billede 220661 Ekspert
16. januar 2017 - 08:47 #1
Kunne være du har problemer med selve disken.
Prøv at hente minitool Partition wizard: http://www.minitool.com/C3883AF0-D8F8-4CAB-83D8-DA6497F1C8CC/pwfree91.exe
Åbn programmet og højreklik på C drevet. Her vælges "Surface test"
Prøv at se om den finder fejl på disk overfladen.
Kommer desværre først på senere i dag, men håber andre også kigger forbi :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
16. januar 2017 - 08:51 #2
Du må IKKE bruge de andre muligheder da du så kan miste dit system.
Det næste punkt vil være at tjekke filsystemet "Check file system". Skal lige her sige jeg ikke har brugt Programmet til dette. Håber evt @Valby 1 kigger med. Måske han har brugt denne funktion.
Avatar billede AnneMCh Juniormester
16. januar 2017 - 10:43 #3
Har lige prøvet ovenstående, der blev ikke fundet fejl på disk overfladen
Avatar billede poko1 Ekspert
16. januar 2017 - 12:27 #4
Der kan være fejl i HDD: S.M.A.R.T. Funktionen prøv om du kan Disable funktionen i BIOS.
Avatar billede AnneMCh Juniormester
16. januar 2017 - 15:56 #5
Hvordan gør man det?
Avatar billede poko1 Ekspert
16. januar 2017 - 16:06 #6
Du skal under opstart vælge at gå i bios og se om funktionen er synlig
hvis der ikke er mulighed for at slå fra så prøv at højreklikke på C: drevet tryk på egenskaber Tryk på fanen Funktioner og vælg Undersøg
https://billedeupload.dk/images/QkAh.png
Avatar billede AnneMCh Juniormester
16. januar 2017 - 16:37 #7
Det du skriver med C-drev, lyder som det jeg har prøvet, se mit spørgsmål fra start.
Der hjalp det ingen ting, desværre.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. januar 2017 - 22:25 #8
Prøv at tjekke systemfiler for fejl:
https://support.microsoft.com/da-dk/instantanswers/bd832f07-1420-0c14-d2a5-0a5a24ba40be/using-system-file-checker-in-windows-10

Prøvede selv "Check file system" med Minitool, men det er det samme som der sker med chkdsk  i Windows du har prøvet. Så det tror jeg ikke afhjælper noget.
Avatar billede AnneMCh Juniormester
17. januar 2017 - 07:36 #9
Så er det afprøvet men desværre også uden held.
Windows Resource Protection did not find any integrity violations.
Andre forslag?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. januar 2017 - 15:49 #10
Jeg havde afprøvet dette program: http://www.hdsentinel.com/
Måske det er bedre end Minitool på dette område.
Avatar billede AnneMCh Juniormester
17. januar 2017 - 19:42 #11
Ja nu er det så også prøvet, men stadig ingen fejl, beskeden er
SSD'ens status er fremragende.
- Problematiske eller svage sektorer blev ikke fundet.
TRIM funktionen af SSD'en er understøttet og aktiveret for optimal ydeevne.
Sundheden er bestemt af SSD'en specifikke S.M.A.R.T. attribut(ter): #231 SSD Life Left
Ingen handlinger er nødvendige.

Scanning og repairing er blevet et problem efter installering af en Logitech M560, men kan det have indflydelse?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. januar 2017 - 19:55 #12
Kan man ikke vide. Har du gendannelsespunkt der ligger lige før du installerede denne mus?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. januar 2017 - 19:56 #13
Installerede du noget software i forbindelse med at du koblede denne mus på?
Prøv at lade være hvis du gjorde det.
Avatar billede AnneMCh Juniormester
18. januar 2017 - 16:27 #14
OK, har afinstalleret software til musen.
Kan ikke gendanne, får at vide at der er fundet fejl på C:
Har prøvet reparere C: (igen)
Ingen besked, men efter genstart er der stadigvæk det oprindelige problem med at den skriver scanning and repairing C:
Åbenbart uden at der sker noget ved det, da PC'en gør det ved hver opstart.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2017 - 18:16 #15
Om der ligger et startpunkt i registreringsdatabasen under run kan jo tænkes, og det slettes ikke lige.
Prøv at skrive regedit under søg og gå derind.
tryk på HKL Machine-software-Microsoft-Windows-Current version-run.
Hvad ligger der af opstart elementer her?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2017 - 18:17 #16
Du skal ikke foretage dig noget uden jeg siger hvad du skal gøre.  Er væk i aften og kommer måske kun på i morgen.
Har du mulighed for det, så tag et skærmskud af det så jeg kan se det.