Avatar billede mronet87 Forsker
17. januar 2017 - 14:57 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Bedste gratis antivirus

Hej Alle Eksperter

Nu er vi jo i 2017. Hvad vil i anbefale af gratis antivirus program, som ikke tager for meget hukommelse på computeren?
Avatar billede INK Ekspert
17. januar 2017 - 15:02 #1
Helt klart Avira. Du kan vælge suiten, eller nøjes med antivirus.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. januar 2017 - 15:54 #2
For tiden også mit valg.

Har dog set at Kaspersky også er begyndt med gratis versioner http://www.kaspersky.com/dk/free?ksid=8ed0d187-6110-4a25-bbb8-a19514711d6b&ksprof_id=54&ksaffcode=1846032&ksdevice=c&gclid=CMzshbe3ydECFQrgGQodxv8FPw så det er måske et kig værd.
Avatar billede mronet87 Forsker
17. januar 2017 - 16:16 #3
Jeg har også godt set, at Kaskersky tit er blevet kåret til det bedste antivirus. Men førhen har det bare været betalingsversionen.
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2017 - 16:22 #4
Jeg tror også at Kaspersky er værd at prøve.Men personligt betaler jeg gerne lidt på stor sikkerhed som, Firewall og sikre penge, mår man går i netbank.
Og Kaspersky´s Internet security 2017 kan fås hos e-Gear for bare 189 Kr.
http://e-gear.dk/kaspersky-internet-security-1557.html
Avatar billede Mark Novice
24. januar 2017 - 15:51 #5
Jeg har i mange år haft Kaspersky og Norton. Men de er godt nok tunge i det for min computer.

Jeg er gået over til Avast (gratis) efter at have læst denne: http://langsom-pc-computer.dk/bedste-antivirus-gratis/

Jeg er meget glad for Avast
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2017 - 16:44 #6
Det fremgår fra Linket, at Avast har firewall, men det må være i betalings versionen?
Den meget negative omtale af Panda står i modstrid med de bedømmelser jeg har set.
Jeg kører selv Kaspersky internet security, og den belaster ikke min PC.
Jeg har lige set i joblisten. Den stod til at bruge 35.6MB ram og 0 cpu.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2017 - 16:49 #7
Ps. Hvorfor mon der ikke er noget hoved på den side, hvor det kunne fremgå,
hvem som laver den?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2017 - 17:25 #8
Bruger kun denne side her https://www.av-comparatives.org/ når jeg skal sammenligne AV programmer. Der kommer jævnligt test fra dem. Ved godt at ikke alle er med (Norton) men det betyder ikke det store for mig.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2017 - 17:45 #9
Ja der kan man da se hvem der står bag. Men den side, som Mark så ivrigt linker til er anonym, og det finder jeg betænkeligt. Og det bliver kun værre, når der direkte advarer mod Panda, som det værste, uden at henvise til en konkret test.
Kritik og advarsler er Ok. Men man skal henvise til noget, som tør sætte sit navn på. Anonyme sider bryder jeg mig ikke om.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2017 - 17:50 #10
#9 Nej der er også min betragtning.
Avatar billede Mark Novice
25. januar 2017 - 19:24 #11
Hej Valby.

Det er nu ikke kun hos http://langsom-pc-computer.dk/gratis-antivirus/ at jeg har læst det om Panda. Jeg er næsten 100 procent sikker på at www.taenk.dk på et tidspunkt har givet Panda bundkarakterer.

Er du uenig?
Har du haft succes med Panda?
Hvilken AV bruger du?
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2017 - 11:01 #12
#11 Jeg vil ikke betale for Tænk bare for at se deres mening om Antivirus.
Men det er heller ikke et spørgsmål om hvor godt Panda er, eller ikke er.
Pointen er, at det bedømmes som meget dårligt, på en internetside som ikke lægger navn til kritikken. Og det finder jeg er for dårligt..
Jeg betaler gerne for et af de bedste AV, så jeg kører med Kaspersky Internet security 2017 med Firewall og sikre penge.
Jeg handler AV hos e-Gear som er e-mærket, og hvor man kan spare en masse penge. http://e-gear.dk/kaspersky.html
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2017 - 11:10 #13
Ps. Link i #4
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2017 - 12:44 #14
@220661 #8
Jeg kan ikke forstå den undersøgelse i dit link.
Hvis man søger "By value" får man eet resultat, og ved "By vendor" et helt andet.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2017 - 20:03 #15
Kan ikke finde lige det du beskriver.
Men By vendor er den beskyttelse som den yder.
By value er hvad man betaler for beskyttelsen. Og her kan prisen og det den beskytter jo være forskellig og derved give forskelligt resultat.
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2017 - 21:44 #16
Ok, men jeg har forstået min undren. Jeg troede, at testen viste, at Avast var bedre end Kaspersky, men nu gik det op for mig, at programmerne bare står i alfabetisk orden :-)