Avatar billede lindsoe Praktikant
19. januar 2017 - 17:52 Der er 2 kommentarer

Switch til Stofa Thomson Router

Jeg har forsøgt at koble en TP-Link (TL-SF1005D) 5-ports switch til en Lan-port på min Thomson Router fra Stofa. Troede at det var plug-n-play, men det var det så ikke. Computeren melder, at netværkskortet ikke har korrekt IP-konfiguration. Har forsøgt at slukke tænde router, switch, computer, men lige lidt hjælper det. Er der noget jeg kan forsøge, eller er det bare ikke muligt?
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2017 - 06:43 #1
stofa udleverer ikke password til admin mode, så dermed kan man ikke indstille deres routere korrekt.
Avatar billede MuHcOw Juniormester
24. januar 2017 - 22:54 #2
Er din computer sat op til at benytte en fast eller "dynamisk" IP-adresse? - Her mener jeg ikke hvilken "type" IP-adresse Telia tildeler dig.
Umiddelbart vil jeg mene, at DHCP på din computer skal være slået til.

På en Windows 7 maskine kan du kontrollere det sådan her:

1: Klik på "Start", skriv "cmd" og tryk herefter "Enter" for at åbne kommandoprompten.

2: I det sorte vindue skal du skrive "ncpa.cpl" og herefter trykke "Enter".

3: Dobbeltklik på din "LAN-forbindelse" og klik herefter på "Egenskaber".

4: Dobbeltklik på "TCP/IPv4...." (du må ikke fjerne flueben ved dette punkt).

5: Kontroller at begge "Hent automatisk"-punkterne er valgt.

Luk bare vinduerne når du er færdig med at kigge.
Jeg kender een som vist har samme router som dig - En gang ved lejlighed kan jeg prøve at koble en switch på for at se om det giver problemer.
Jeg ved dog ikke præcist hvornår jeg kan komme til det.