Avatar billede micaud Mester
22. januar 2017 - 21:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Navision native database - deling på Onedrive

Jeg har en Navision 2009 bygget med en native database, således altså en enkelt fil.

På en server kan man jo sagtens dele en native database, således flere brugere har skriveadgang til samme native database/fil.

Nu er spørgsmålet er det også muligt, hvis databasen ligger i OneDrive, og hvordan?

Hvis jeg tilgår databasen fra to forskellige computere, så laver OneDrive to filer, da den ikke kan sync. fra begge PCere til samme fil, men det kan man jo godt på en server, så hvordan - hvis muligt - får jeg det til at lykkes på OneDrive?
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2017 - 05:09 #1
brug en ægte windows server, de er ikke dyre i cloud, og du kan få alt til at virke.

onedrive ?
det er noget man deler billeder med venner med, som hackere så stjæler, og sælger i rusland, samt NSA kopierer alle dine filer, og leder efter ALT :)

nu har du navision, og så vil du bruge noget gratis pjat, som alle bare kan hacke og stjæle fra ? !!!!! nej
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. januar 2017 - 09:25 #2
Lige for at give dig lidt ro i maven omkring cloud-sikkerhed:
http://www.alphr.com/apple/1000326/how-secure-are-dropbox-microsoft-onedrive-google-drive-and-apple-icloud-cloud-storage

Med det på plads, så mener jeg at det netop er fordi du arbejder på en lokal kopi af databasen, der efterfølgende synkroniseres til cloud, at det går galt. Det er en helt almindelig tilgang til cloud storage.

En mulighed kunne være en VPN fra dine andre PC'ere ind til den maskine, der har databasen liggende?
Avatar billede jjam Juniormester
24. januar 2017 - 07:27 #3
Så vidt jeg ved, så opretter one drive lokale filer der synkroniseres asynkron.
Derfor virker nav native ikke.
Avatar billede micaud Mester
24. september 2017 - 12:39 #4
Lukker tak for input