Avatar billede viwotoy Juniormester
25. januar 2017 - 21:06 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mister internet ved downloading af større filer.

Jeg søger noget hjælp angående at jeg mister min internet forbindelse når jeg henter større filer.
Dette problem sker når jeg henter større filer som tager over 20 minutter over browser, men det sker også når jeg henter Torrent filer.
Jeg bruger Google Chrome, Widows 10 og Bittorrent.

Det sker også tit hvis jeg downloader en installationsfil til et program, og jeg evt spiller Hearthstone imens.

Søger hjælp til at rette fejlen ved, at jeg mister forbindelsen.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
26. januar 2017 - 07:09 #1
Anvender du trådet eller trådløst netværk?
Avatar billede viwotoy Juniormester
26. januar 2017 - 08:27 #2
Benytter Trådløst netværk, og det lige meget hvilket netværk jeg benytter, også lige meget hvor høj en internet forbindelse man har.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
26. januar 2017 - 10:28 #3
Trådløst netværk kan hoppe af og på uden man bemærker det og derved miste internetforbindelse et øjeblik.

Anden mulighed kan være din udbyder af internet. Har oplevet hos min udbyder at jeg mistede forbindelse en gang imellem. Løsningen var en ny router fra min udbyder, og siden var har jeg intet oplevet med det problem.

Hvis muligt ville jeg nok prøve at teste af med trådet netværk og se om problemet fortsætter.
Avatar billede viwotoy Juniormester
26. januar 2017 - 11:26 #4
Okay, vil rette den til at sige at jeg ved det ikke er internettet. Der hjemme har jeg 80/40 Mbit. Og ved min ven er det 40/20. Der hjemme med Lan ved ham uden. Så tror bestemt ikke det kan være internet forbindelsen. + Min ven sker det ikke for.
Det er lige meget hvilket netværk jeg hopper på så gør den det, om jeg er ved en ven og skal game, eller om jeg er på skolen.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
26. januar 2017 - 11:57 #5
Ok. Så er det jo på plads.
Næste jeg vil kontrollere er om IP adresse settings er korrekt. At man ikke har været til LAN et sted hvor man har brugt fast IP. Og man så kommer hjem hvor man anvender dynamisk IP.

Undskyld hvis jeg taler nedladende. Prøver bare at udelukke ting.
Avatar billede viwotoy Juniormester
26. januar 2017 - 13:25 #6
Gør ikke noget, dette problem jeg har giver mig også en hovedpine så undskyld hvis jeg også gør det.

Jeg var inde et sted hvor nogen siger det kunne være fordi  noget med "Sharing" var så på hvilket det ikke skulle, men kan ikke finde det i Widows 10. Lige det med om IP adressen er korrekt, ville den ikke være det, nu hvor stort set alt virker bare ikke når jeg henter større filer?
Avatar billede Rune1983 Ekspert
26. januar 2017 - 13:51 #7
Ren nysgerrighed. Så køre den harddisk du gemmer til NTFS fil format og ikke Fat32?
Mener Fat32 ikke undersøtter store filer på over 1gb. Måske det er derfor den fejler på store filer.

Ellers går jeg lige i tænkeboks hvad det ellers kunne være.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
26. januar 2017 - 13:53 #8
Med hensyn til IP adressen. Svar skyldig. Men vil mene korrekt IP settings er at foretrække hvis muligt.
Avatar billede viwotoy Juniormester
27. januar 2017 - 09:49 #9
Ok Du har helt ret angående det med Harddisken.
Nu kommer der godt nok et stort problem :(  Både mit C og D drev er NTFS.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
30. januar 2017 - 07:48 #10
Hvis din harddisk er Fat32 vil den melde en fejl hvis filen er alt for stor. (større end 1gb mener jeg)
Når du gemmer dine store filer. Så skal du gøre det på en harddisk der anvender NTFS fil format.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
30. januar 2017 - 07:49 #11
Hvad fil format er den harddisk du gemmer til?
Avatar billede viwotoy Juniormester
30. januar 2017 - 16:22 #12
Har rebooted pc'en så problemmet er der ikke længere.. nu er chrome bare ekstrem langsom :|