Avatar billede zer0c00l Juniormester
25. januar 2017 - 21:43 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Gmail: Anvend anden email som afsender

Hej eksperter..

Jeg knyttede for et par år siden en mail på min gmail-konto, så alt, der blev sendt til denne mail, røg videre til min Gmail. I samme omgang satte jeg det op således, at jeg fra Gmail kunne vælge, hvilken adresse jeg ville sende fra, når jeg selv skrev mails.

Nu forsøger jeg at gøre samme nummer med et nyt domæne, men kan ikke længere få det til at virke.....

Mit domæne ligger ved Unoeuro.dk. Her peger mine MX-records til mxhotel.dk. På mxhotel.dk har jeg oprettet et alias på mit domæne, der peger mod Gmail. Alt virker. MEN... Når jeg i gmail forsøger at opsætte en ny afsenderadresse, kommer jeg til kort.

Den beder om:
smtp-server
Brugernavn
Adgangskode

Og jeg aner ikke, hvad jeg skal skrive... Jeg ved at unoeuros' smtp-server hedder asmtp.unoeuro.com og at mxhotels' hedder mail01.mxhotel.dk.. Men hvilken af de to skal jeg bruge? Og hvad er brugernavn? Og hvad er password? Jeg tror, jeg har prøvet alle kombinationer... Hjææælp...
Avatar billede Mikael Ekspert
26. januar 2017 - 08:58 #1
Pas på med at sætte en anden afsender i mails du sender fra din gmail.

Ofte registrer modtagens mail system, at reel og opgivet mailafsender ikke er den samme. Og modtageren får til tider mailen i spammappen af den grund. Hvis de overhovedet modtager den ;)
Avatar billede zer0c00l Juniormester
26. januar 2017 - 09:22 #2
#1. Hm, det har jeg aldrig haft problemer med. Men nok om det, jeg søger stadig løsning.
Avatar billede wjens Guru
26. januar 2017 - 09:27 #3
De nødvendige koder skal være dem fra den info-mail du fik fra UnoEuro ved oprettelsen af dit hotel. (Eller koder du selv har skiftet til). Gmails service med at sende via andre mail-adresser fungerer nøjagtig som hvis du brugte en lokal mail-klient på din pc/tablet/telefon, Google sender via dit hotel og skal bruge de samme koder..
Avatar billede wjens Guru
26. januar 2017 - 09:29 #4
Avatar billede zer0c00l Juniormester
26. januar 2017 - 09:40 #5
#4: Jeg har forsøgt at følge denne guide også, men jeg ved ikke, hvad jeg skal sætte som bruger og password. Jeg ville tro, det skulle være mit login til unoeuro, men det virker som nævnt ikke.
Avatar billede wjens Guru
26. januar 2017 - 10:06 #6
Jeg har det kørerende ok. Brugernavn=email adressen. Du har et password til det specifikke webhotel, det skal også bruges til email. Men du har også et andet password til din "konto" hos UnoEuro, det skal du ikke bruge, for det er din adgang til adm af alle dine webhoteller. Info skulle fremgå af den velkomst-email du fik til webhotellet.
Avatar billede zer0c00l Juniormester
26. januar 2017 - 16:47 #7
#6: Det skal siges, jeg ikke har nogeet webhotel på dette domæne. Men det er linket til et domæne, der har et webhotel. Jeg bruger dette webhotels mail og password, men det virker ikke.
Avatar billede wjens Guru
26. januar 2017 - 18:21 #8
Jeg har ikke noget gæt. Men, har du ikke en pc/telefon klient der fungerer til din email? - for det er dens login du skal have med over i gmail.
Avatar billede zer0c00l Juniormester
26. januar 2017 - 18:57 #9
Ok, nu virker det.

#6 Det skulle være SMTP-server fra UnoEuro, men email og password til det domæne, der er knyttet til mit webhotel. Så man kan sige, du havde ret. Jeg er 99% sikkerpå, dette var en af de 100 kombinationer, jeg forsøgte i går aftes, men ja.. Nu virker det i hvert fald.

/Mange tak til alle og mest af alt #6 for guide i den rigtige retning.