Avatar billede Oldiees Novice
28. januar 2017 - 21:14 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Mssql server 2000

Hej

Jeg har i flere kørt og installeret Windows 2003 server og MSSQL Server 2000
Og har aldrig haft problemer med at køre hjemmesider og connecte SQLServeren

Men nu: Er jeg i kæmpe problemer og kan ikke få den til det og har gjort alt hvad jeg kan huske
man skulle gøre og hvordan.

Og den fejl meddelese den kommer med siger sig selv.

Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80004005'

[DBNETLIB][ConnectionOpen (Connect()).]SQL Server does not exist or access denied

Jeg har oprettet den DB jeg prøver at connecte til og der er også lavet den User som der står i min kode og password

Så vil høre nogen kloge hoveder her på om nogen har kendskab til: windowd 2003 server og MSSQLServer 2000 og med ASP sprog.
Det er ikke min kode som er fejlen for det er de gamle sider jeg har gemt som jeg bare har lagt op igen.

Det må være noget med den SQLServer opsætning og er sikkert noget jeg overser eller lign.

Skriv endelig og gerne hurtigt, det haster lidt.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. januar 2017 - 22:35 #1
Er det en DB user, local user eller AD user, du prøver at connecte med?
Avatar billede Oldiees Novice
28. januar 2017 - 22:52 #2
Det er en user jeg har lavet i sql og sat den database til den user og sat læse og skrive rettighed på samt password
Og jeg har gjort det mange gange før men kan ikke lige se hvad der gør fejlen
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. januar 2017 - 22:59 #3
Sker der ikke noget i loggen?
Avatar billede martens Guru
29. januar 2017 - 00:35 #4
Har du installeret Service Pack 4 til SQL Server 2000  ?, - Der er mange fejlrettelser i denne SP  ( blandt andet remote access til databasen, som jeg har bøvlet meget med )

Download link :
https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=18290

Kører selv en SQL Server 2000 ( Version 8 ) på en Win 2003 R2  Enterprise Server og har ikke kunnet connecte uden denne SP heller ikke fra IIS på localhost...  Så dette er mit bedst bud.....
Avatar billede Oldiees Novice
29. januar 2017 - 09:59 #5
#4
tak for info.
Det er lige gjort og det hjalp stadig ikke...

#3
Min log
der står ikke noget med forsøg på loggin eller lign...

Jeg kommer til at tænke på, man skal ikke forwarde en port ? det er jo kun igennem hjemmeside jeg connecter hvor jeg henter info og logger ind mm...

Men bliver sku lige i tvivl
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. januar 2017 - 10:28 #6
Hvis du har webserver i DMZ og SQL på indersiden, mener jeg at du skal have hul til port 1433.
Avatar billede Oldiees Novice
29. januar 2017 - 10:33 #7
Det er også det jeg er i tvivl om
Men syntes bare at der er noget om at man kun skal have den port åben hvis man vil udefra connect til MSSQLServeren med en anden SQLServer

Men er i tvivl og kan ikke huske det
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. januar 2017 - 10:46 #8
Du skal under alle omstændigheder have åbnet for NOGET, da din webserver jo initierer forbindelsen ind mod din SQL-server, så er der ikke hul får du ingen forbindelse. Spørgsmålet er blot hvilken port, og her mener jeg stadig at det må være 1433.
Avatar billede Oldiees Novice
29. januar 2017 - 10:49 #9
jeg har lige åbnet port 1433 og det hjalp ikke.
Og det er også hvad der bliver skrevet at port 1433
så der må være noget andet, dog kan jeg ikke se hvad
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. januar 2017 - 12:06 #11
Synes mere de snakker om IPsec. Har du prøvet at gennemgå denne guide:
https://blogs.msdn.microsoft.com/sql_protocols/2008/04/30/steps-to-troubleshoot-sql-connectivity-issues/
Avatar billede Oldiees Novice
29. januar 2017 - 12:28 #12
Jeg syntes den guide ikke virker helt som den skal..
Så er sku lidt i tvivl med den.
Avatar billede Oldiees Novice
29. januar 2017 - 15:28 #13
nogen der evt. kunne hjælpe mig med opsætningen og få det til at virke...
Jeg kan ikke finde fejlen og ved virkelig ikke hvad der skal gøres eller til for at få det til at virke,

Tænker lidt i om en kunne connecte via teamviewer og  så prøve at gå den igennem tror det vil være nemmere end jeg forklare.
Avatar billede Oldiees Novice
29. januar 2017 - 16:36 #14
det jeg syntes er mærkligt

Jeg har installeret 2 forskellige windows server og kan skifte i mellem dem

Og den ene er windows 2003 server med mssql server 2000
Og der får jeg den fejl som jeg skrev tidligere.

Den anden er: windows 2008R2 server med mssql 2005 server
og der får jeg den også den fejl..
Tænker lidt i om det er computeren der gør det, men jeg for mange år siden havde det problem at jeg kunne ikke køre en server på en computer men på en anden gik det fint nok...

Nogen der har kendskab til det evt.?
Avatar billede Oldiees Novice
30. januar 2017 - 22:02 #15
Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80004005'

[DBNETLIB][ConnectionOpen (Connect()).]SQL Server does not exist or access denied

ER der nogen der ved hvor man ellers kan få en til at løse det problem.

Jeg fatter nada..
alt er sat op som det skal..

Og jeg har prøvet nu med win2008 / win2012 og sql 2005 sql 2012 og jeg kan ikke connecte..

Og nej det er ikke min kode. for jeg har brugt den kode i de sidste 10 år den som connecter til databasen.. eneste forskel er.. server navnet

Så hvis en eller nogen her kender hvor man kan få nogen til at sætte det op så skriv endelig. nu har jeg kæmpet i 14 dage og intet virker.. fatter ikke or skid...
Avatar billede Oldiees Novice
30. januar 2017 - 23:32 #16
det er løst nu... Endelig
tak til alle der gav info :)
Avatar billede martens Guru
31. januar 2017 - 11:45 #17
Hvad var problemet / fejlen ?