Avatar billede Crapss Novice
29. januar 2017 - 16:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Oracle VM VirtualBox - kan ikke vælge 64-bit system

Hej

Jeg læser til IT-supporter og arbejder meget i Oracle VM VirtualBox for tiden. Har installeret programmet på min stationære i dag, men kan ikke få lov til at vælge at oprette en Virtuel pc med 64-bit. På skolen skulle vi i bios og slå noget virtualisering til. Jeg fandt så frem til via google, at jeg skulle ind at slå noget Intel Virtualization Tech og Intel VT-D Tech til i min bios, men lige lidt hjælper det.
Jeg kan kun vælge 32-bit systemer.

Mit setup er:

http://imgur.com/a/tqcti

Screen af menu med Virtualization:

http://imgur.com/a/Cd5fS
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. januar 2017 - 17:29 #1
...og du er SIKKER på at Intel Virutalization Technology er slået til i BIOS?
Avatar billede Crapss Novice
29. januar 2017 - 19:42 #2
Ja, det er som vist på billede 2 :) Jeg ved ikke om der er andet der skal slås til eller fra?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. januar 2017 - 19:48 #3
Har du prøvet uden "Limit CPUID Maximum"?
Avatar billede Crapss Novice
29. januar 2017 - 20:27 #4
Har lige prøvet, det gjorde ingen forskel
Avatar billede Crapss Novice
30. januar 2017 - 07:14 #5
Hyper-V var slået til i windows, og det hjalp at slå det fra! Ellers tak for hjælpen :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. januar 2017 - 08:57 #6
Rimeligt nok at det giver knas med to hypervisors.
Godt du fangede den.