Avatar billede Heartcorexx Novice
30. januar 2017 - 07:42 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hdmi - vælg hvilken skærm der skal projekteres

Hej!
Jeg arbejder i 2 skærme - hvor de er "udvidet" så jeg kan flytte vinduer over på den ene skærm..

Udover det, har vi nu fået et TV op, hvor den ene skærm skal projekteres op.
Men kan jeg, på nogen måde, vælge, hvilken skærm der skal op på tv'et? Som det er nu, projekterer den min eksterne skærm, og ikke skærmen på min bærbare.

Håber på at der er nogen af jer kloge hoveder, der ved hvordan dette kan gøres. :)
Avatar billede Nina Forsker
30. januar 2017 - 07:57 #1
Hej Heartcorexx,

Du kan prøve at højreklikke på dit skrivebord og vælge skærmindstillinger, der burde du kunne se din projektor(Husk at trykke på den så den lyser blå) hvorefter du under "flere skærme" kan vælge at duplere skrivebord 1 eller 2. Alt efter hvilken en af skærmene er hvad. Du kan se hvilket nummer de er ved at trykke "Identificer"

Prøv at rod lidt med det så burde du kunne få det på den måde du vil have.

Mvh. Nina :)
Avatar billede poko1 Ekspert
30. januar 2017 - 08:56 #2
Har du prøvet de valg muligheder der er hvis du trykker på Windows tasten + P
Avatar billede Heartcorexx Novice
30. januar 2017 - 09:24 #3
#1 Når jeg duplerer skærmen, duplerer den desværre begge skærme, uanset hvad jeg gør.. Det er kun skærm 1 (fra den bærbare), som skal vises på tv'et.
Jeg synes jeg har rodet så meget med det, men der er ikke rigtig noget der hjælper.
Avatar billede Heartcorexx Novice
30. januar 2017 - 09:24 #4
#2 - dette hjælper desværre heller ikke.
Avatar billede Nina Forsker
30. januar 2017 - 10:05 #5
#3 Prøv at tage den eksterne skærm fra også sæt den til at duplere din bærbar. Når du så har fået det til at virke, så prøv at sætte skærmen til igen og se om du kan få den til at være "Udvid skrivebordet til denne skærm" ?
Avatar billede Heartcorexx Novice
30. januar 2017 - 11:47 #6
#5
Det virker desværre heller ikke. :(
Avatar billede Nina Forsker
30. januar 2017 - 11:53 #7
#6

Okay, så skal vi lidt ned på det fysiske for at finde ud af hvad der er fejlen.

Hvilke stik bruger du til at forbinde din bærbar med din projektor? Og hvilket stik bruger du til din eksterne skærm?

Hvad for et styresystem bruger du?

Hvilken model er din bærbar?
Avatar billede Heartcorexx Novice
30. januar 2017 - 12:15 #8
#7

Da der kun er 1 hdmi indgang på pc'en har jeg en hdmi splitter, som forbinder bærbaren med tv'et samt bærbaren og min eksterne pc skærm

Jeg har windows 10.

Og en HP pavillion bærbar.
Avatar billede Nina Forsker
30. januar 2017 - 12:25 #9
#8

Der har du synderen, en HDMI splitter kan kun duplikere signalet når du har mere end 1 i. Så hvis du skal have det ønskede resultat skal du bruge en anden indgang til Projektroeren.

Jeg kan se at din model af bærbar kun har 1 HDMI output, og derfor kan det du ikke gøre det som du spurgte efter.

Håber det gav dig svar,

Mvh. Nina
Avatar billede Heartcorexx Novice
30. januar 2017 - 14:35 #10
#9

Nå for søren! Tak for hjælpen.