Avatar billede Helle73 Praktikant
30. januar 2017 - 22:05 Der er 4 kommentarer

udenfor rækkevidde .. wifi

min søn har fået installeret Linux på en gammel lenovo ifbm at få indlagt en SSD harddisk, men nu siger de trådløse netværk kan forsøger at koble op på - at de er uden for rækkevidde... - hvad gør vi lige nu? Kan tilføje at de fungere via kabel. :)
Avatar billede Nina Forsker
31. januar 2017 - 07:48 #1
Hej,

Har i testet om han kan komme på Wi-Fi'et når han står ved siden af den trådløse router med sin pc?

Evt. se om han ikke mangler en driver til sit netværkskort?
Avatar billede claes57 Ekspert
31. januar 2017 - 09:40 #2
alt andet lige - hvis det er et gammelt wi-fi-kort, der er i maskinen, så kan det måske hjælpe at erstatte det med en lille usb-dongle og så deaktivere det gamle kort.
fx http://www.edbpriser.dk/wi-fi-dongle/winstars-ws-wn681a1-id-12889872.aspx
Avatar billede Helle73 Praktikant
31. januar 2017 - 10:13 #3
tak for svar.

Til den første kan jeg sige, at vi har siddet ovenpå routeren ;) - uden resultat. Jeg prøvede at rette i admin indstillingerne og det er nu lykkedes at komme på trådløst hos os selv. Nu er jeg spændt på om skolens netværk kan rettes....

den med wifi kort.. lyder interessant. men ville det gælde alle netværk.. altså også vores eget eller større fællesnetværk (skole netværk fx.) ..- eller kan der være forskel..? Dog skal det siges at det virkede før den nye SSD harddisk blev isat.. - hmmm så det burde vel egentlig ikke være det...
Avatar billede claes57 Ekspert
31. januar 2017 - 10:37 #4
nyt wifi kort var mere for at få den højere .ac hastighed også - men de fleste steder understøtter stadig kun de lavere hastigheder, så der er primært en fordel hjemme (hvis router også kan). Og ellers at få et nyere kort, og dermed mulighed for nye drivere (de gamle korts drivere ajourføres kun i ringe omfang)