Avatar billede Schmidtkim21 Praktikant
31. januar 2017 - 12:13 Der er 1 kommentar

3 skærm eller en stor

Hej

Jeg overvejer at tilslutte en 3 skærm til mit gamer opsætning.  Skærmen er den samme som de 2 andre jeg har. Så det bliver 3 x 22 tommer. Men er det bedre med en stor skærm på 27 tommer når man nu også gamer?????

Håber i vil komme med jeres meninger ?
Avatar billede Slater Ekspert
31. januar 2017 - 12:40 #1
Det er en smagssag. Jeg kender mange der sværger til tre skærme, mens jeg selv foretrækker én stor.

Generelt er det dog tungere for computeren med tre skærme. Hvis du f.eks. har 3x22 tommer skærme i 1920x1080 opløsning, så skal computeren rendere 6.220.800 pixels per frame i alt, hvor en enkelt større skærm i 2560x1440 opløsning kun er 3.686.400 pixels. Det kræver altså omkring 70% mere computerkraft at køre et spil på de tre skærme i dette scenarie, med en tilsvarende PPI.

Hvis du gerne vil have mere skærmplads til arbejde, og ikke til spil, kan du også have en stor skærm i midten, og en billig skodskærm til ekstra skærmplads ved siden af, som du så ikke bruger i spil.