Avatar billede opson Novice
01. februar 2017 - 10:16 Der er 8 kommentarer

Problemer med grafikkort

Hej eksperter, Jeg har opgraderet min spire v3-772g til Windows 10
Såbsnart driveren til grafikkort bliver opdateret får jeg en fejlmeddelelse under opstart.
VIDEO DXGKRNL FATAL ERROR.
Eneste jeg kan gøre er at gå i fejlsikret tilstand og deaktivere kortet og fjerne driveren (Geforce 760m)
Nogen der kan hjælpe med det?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
01. februar 2017 - 10:24 #1
Kan du komme til at installere drivers direkte fra nVidia?
Avatar billede opson Novice
01. februar 2017 - 10:33 #2
Det har jeg prøve,  men Med samme resultat, næste skridt er at afholde win10 fra at installere grafikkort opdateringer før den har opdateret alt andet eller hvad?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
01. februar 2017 - 10:47 #3
Ja, det kunne være en mulighed. Synes det lyder lidt pudsigt, når kortet jo egentligt er fint understøttet i Windows 10.
Avatar billede opson Novice
01. februar 2017 - 12:59 #4
Ja,  men jeg har faktisk set det samme på en anden Acer med AMD grafik.
Er det muligt i 10 at fravælge opdateringer til en bestemt driver?
Avatar billede opson Novice
01. februar 2017 - 13:01 #5
Hvis man googler problemet så er detcikke ukendt,  men der er ikke rigtigt nogen løsning.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
01. februar 2017 - 13:10 #6
Er det så specifikt for den Acer-model?

Har opgraderet lidt forskelligt, både ældre/nyere Lenovo, PackardBell og en enkelt Macbook Pro til Win10 uden problemer.
Avatar billede posten Ekspert
04. februar 2017 - 00:31 #7
Avatar billede opson Novice
04. februar 2017 - 02:29 #8
Nej det er ikke specifikt, jeg har set det 2 gange ud af ca 20 computere, men Acer begge to.
Det lykkedes  ikke at få gang i den, har prøvet 2 rene installationer,  og opdateret win 10 100% men så snart nvidia gpu aktiveres så crasher den.  (under første genstart efter installation)