Avatar billede TubNielsen Praktikant
02. februar 2017 - 22:33 Der er 6 kommentarer

Nybygget pc får intet strøm!

Hej,

Jeg har bygget mig en ny pc, men har det problem at når jeg tænder den, sker der ingenting, ingen grøn led  lyser på mobo'et, samtidig har jeg også prøvet med min gamle psu. Som jeg er 100% sikker på virker, og den er på 750w som min nye . Uden nogen ændringer. Kan det så ikke kun været motherboardet den er gal med? Og hvis ja, er der så en måde at tjekke det på?

Her er de dele jeg har siddende i computeren :

I7-7700k
1x8 GB ddr4 2400MHz
Msi z270 gaming pro carbon
Evga gq 750w 80 plus gold

Tak for hjælpen på forhånd :-)
Avatar billede milter Ekspert
02. februar 2017 - 23:15 #1
Tænder blæseren i PSU'en? Har du checket kablet til strømforsyningen, altså det, som går fra dit 240-stik i væggen til bag på computeren?

Ellers prøv først at skille det hele ad og start forfra.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. februar 2017 - 23:21 #2
Du har vel husket CPU Strømstikket og afstands skruer under Motherboardet?
Manual
http://download.msi.com/archive/mnu_exe/M7A63v1.0_EURO.zip
Avatar billede TubNielsen Praktikant
02. februar 2017 - 23:29 #3
Alt er husket. Og ingen reaktion fra psuen. Samme tilfælde når jeg prøver min gamle psu
Avatar billede TubNielsen Praktikant
03. februar 2017 - 07:30 #4
Jeg havde først troet det var pga. Power switch 2-pin til front panelet på kabinettet der  måske havde sat sig løs indeni så der ingen forbindelse var, men jeg prøvede at udskifte den med en jumper og så sætte strøm til, og det virkede stadigvel ikke.

Prøver at skrue alt fra hinanden og sætte det på igen, en gang til, hvis det ikke har hjulpet er der vel ikke andet end at sende bundkortet tilbage? Da det kun kan været den den er gal med?
Avatar billede poko1 Ekspert
03. februar 2017 - 07:55 #5
Og Du er helt sikker på at det er de rigtige Ram Du bruger?
Avatar billede TubNielsen Praktikant
03. februar 2017 - 11:06 #6
Mobo'et understøtter ddr4 2400mhz. Kan lige prøve at bruge nogen andre ram som sidder i en skylake pc