Avatar billede ivanouw Novice
03. februar 2017 - 01:12 Der er 4 kommentarer

Hvordan tilføje ny Win 10 PC til eksiterende hjemmenetværk

Spørgsmålet er nok ganske simpelt, men jeg har ikke kunnet finde svaret.

Jeg har et fungerende hjemmenetværk med en række maskiner. Nu vil jeg gerne tilføje en ny WIN 10 PC til netværket, men jeg kan ikke huske hvordan man gør.
Er der nogen der har et fif?
Avatar billede ivanouw Novice
03. februar 2017 - 01:44 #1
Jeg glemte lige at skrive at det er et kablet netværk
Avatar billede INK Ekspert
03. februar 2017 - 02:27 #2
Hvis din router er normalt indstillet, skal du bare sætte et netværkskabel i routeren og i pc'en. Hvis den ikke selv "kobles" på netværket, skal du eventuelt genstarte pc'en. I enkelte tilfælde kan genstart af routeren også være nødvendigt.
Hvis du har flere pc'er der skal kunne få adgang til filer på tværs skal du slå netværksdeling til og gøre din nye pc til medlem af samme gruppe.
Avatar billede ivanouw Novice
03. februar 2017 - 06:47 #3
Hej ink
Problemet er at maskinen beder om en adgangskode til hjemmegruppen, men jeg husker ikke at jeg har lavet en adgangskode til den da jeg i sin tid oprettede den. Jeg har en kode til routeren, men det er åbenbart ikke den.

Er der en måde at finde den adgangskode til hjemmegruppen der åbenbart skal være der?
Avatar billede hjolsen Ekspert
03. februar 2017 - 07:45 #4
Hvis du bruger "hjemmegruppe" kan du på en af de PC'ere der er tilsluttet hjemmegruppen få vist koden - kontrolpanel --> indstillinger for hjemmegruppe