Avatar billede ranni Forsker
03. februar 2017 - 11:17 Der er 8 kommentarer

Pinnacle Studio 20 Hvad gør jeg forkert. ??

Win 10 i7 16 GB
Jeg prøver at stabilisere 1 times video.
Efter 4 timer rendering var jeg kun 20% henne i filmen  ????
Noget må jeg gøre forkert ???
Avatar billede kurtba Ekspert
04. februar 2017 - 01:07 #1
Jeg kender ikke pinnacle, men jeg ved, at netop det at stabilisere (fjerne rystelser) er noget, som tager enorm lang tid. Har du virkelig rystelser i 1 time i træk? Ellers klip i filmen, således at du kun kører stabilisering på netop de steder, hvor der er brug for det. Du kan evt. melde dig ind på davk.dk. Der sidder en del videospecialister, og flere af dem er eksperter i pinnacle.
Avatar billede ranni Forsker
04. februar 2017 - 11:24 #2
hej kurtba.
netop davk.dk har jeg problemer med finde.
For en 14 dages tid kunne jeg kun nå davk.dk via EDGE og ikke Firefox som vanligt.
Så kørte davk.dk normalt over begge indtil for et par dage siden.
Nu møder jeg både på EDGE og Firefox følgende
Website not yet configured

The website you are trying to access is unknown in the system.

Best regards,
Your Servage.net team
Cluster Debug: 80.62.117.140 / 10.1.19.1 / 80.62.117.140 / 80

Jeg aner ikke hvad det betyder og jeg skal ikke nyde noget af at klikke på linket.
Avatar billede eksmojo Forsker
04. februar 2017 - 17:09 #3
@ranni

Det er ikke din computer / browser der er noget fejl ved
når du ikke kan komme ind på hjemmesiden
www.davk.dk
det er hjemmesidens server der er i u'du
og der arbejdes på sagen
Avatar billede ranni Forsker
04. februar 2017 - 17:40 #4
Tak eksmojo.
Så er jeg mere rolig.
Jeg turde end ikke trykke på linket  .net. og finde ud af, hvad fejlen betød.
Jeg skal ikke skabe forbindelse til noget jeg ikke kender.
Avatar billede milter Ekspert
04. februar 2017 - 18:36 #5
Er det en bærbar, du arbejder med? Hvis ja, hvilken model?
Avatar billede ranni Forsker
04. februar 2017 - 19:24 #6
Det er Lenovo core i7 16 GB m. Win 10    model Y510P
Avatar billede kurtba Ekspert
04. februar 2017 - 20:07 #7
Godt tidspunkt at linke til  en hjemmeside - når den er gået ned :-)

Jeg har også en Lenovo med I7 men dog kun 8 gb ram. Jeg bruger premiere elements og det ser ud som om, at det er alt efter rystelsernes karakter, hvor lang tid det tager at destabilisere.
Men jeg har været ude for, at ca. 1 min film kunne tage 5-15 min at køre en stabilisering på. Så derfor virker din oplevelse ikke umiddelbart skræmmende. Jeg tror også at det betyder noget, at du tager en så stor film ind til behandling på en gang, vil belaste pc.en meget, idet hukommelsen så vil være fyldt mere eller  mindre op hele tiden, hvilket måske ikke levner så meget til at bearbejde med. Men som sagt kender jeg ikke Pinnacle nærmere, og ved derfor ikke, om det er ligemeget om man tager store film ind ad en gang i stedet for at dele dem op i mindre klip.
Avatar billede milter Ekspert
04. februar 2017 - 20:52 #8
Jeg kan se, at din computer har en såkaldt hybriddisk, dvs. en blanding af SSD med 8 GB og en "gammeldags" med roterende skive. Jeg er ikke klar over, om den betragter de to diske som separate partitioner eller som kun en. Hvis det hele kører som to partitioner, og dine midlertidige render-filer bliver placeret på SSD'ens 8 GB, så bliver det meget langsomt. Men, som sagt, måske bliver begge diske betragtet som en samlet enhed.

Prøv at kigge på side 377 i manualen i linket herunder, afsnittene: "Storage locations" og "Render files".

http://help.pinnaclesys.com/pinnacle/v20/main/en/user-guide/pinnaclestudio.pdf