Avatar billede piratopoul Praktikant
03. februar 2017 - 19:23 Der er 20 kommentarer

USB porte virker ikke

Hej Computerworld.
Mine USB porte virker ikke..
Jeg er godt klar over at dette spørgsmål er blevet stillet en million gange, dog har de fleste fået det svar at de skal tilslutte en PS2 mus og derved gå ind på enhedshåndtering. Jeg har bare det lille problem at min computer ikke har en sådan indgang og derfor ved jeg ikke hvad jeg skal gøre, da hverken mus eller tastatur virker.
Computeren er en HP Pavilion Slimline med Windows 7. Jeg håber der er nogle kloge hoveder der kender svaret, for jeg har ingen ide om hvad der er sket.

Tak på forhånd. :)
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2017 - 20:08 #2
Hej.
Du kan prøve at tage batteriet ud, åbne computeren, og udtag ram, isætte ram igen, ram med dårlig forbindelse i ram-stikket, kan sagtens låse computeren. Det samme gentages med harddisken. Prøv også at tage div. stik at og på igen.
Avatar billede posten Ekspert
04. februar 2017 - 00:13 #4
oki men jeg vil godt ha du som #2 forslår at dine ram pilles ud og mont. igen da det kan være en årsag hvis det så ikke virker prøv at få en opstart ved hjælp af f8 til fejlsikret med commant prom der burde du ku se dine usbporte ved så bare ikke hvodan du får f8 til at virke uden tastatur
Avatar billede piratopoul Praktikant
04. februar 2017 - 00:47 #5
Altså tastaturet virker i BIOS, jeg mistænkter derfor at det er en Windows driver der er blevet slettet. Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal få den installeret igen, da jeg ikke kan komme ind under enhedshåndtering.
Avatar billede poko1 Ekspert
04. februar 2017 - 09:01 #6
Måske er dine USB sat til suspend mode?
Hvis dit tastatur virker under opstart så prøv at gå i BIOS. Tryk på F5 som sætter din BIOS Default derefter på F10 genstart.
Avatar billede posten Ekspert
04. februar 2017 - 09:38 #7
#6 er jo lige så svært for ham at lave f10 som f8 uden tastatur de der hp har det jo med ikke at bruge de "normale" ps2 stik
Avatar billede poko1 Ekspert
04. februar 2017 - 10:21 #8
Citat.Fra #5
Altså tastaturet virker i BIOS
Avatar billede poko1 Ekspert
04. februar 2017 - 10:33 #9
#7  ??  hp har det jo med ikke at bruge de "normale" ps2 stik??
Sludder!
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01736854
Du skal helt hen til denne model før du kun har USB
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c02622056
Avatar billede milter Ekspert
04. februar 2017 - 13:28 #10
En løsning kunne være et PCI USB + PS2 indstikskort. Der burde være plads på dit bundkort til det, måske skal du fjerne et evt. TV-tunerkort. Og måske kan der blive brug for en adaptor som i nederste link.

https://www.amazon.co.uk/PCI-USB-PS2-CONTROLLER-CARD/dp/B003TX6932

https://www.avxperten.dk/ps2-til-usb-adapter/
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2017 - 15:37 #11
Nogle computere har adgang til en recovery fra bios af. Altså gendannelse til fabriksindstillingerne. Nu kan jo redde dine data først, ved at sætte din harddisk til en anden pc med en apdater til usb. Søg: sata til usb
https://www.google.dk/search?q=sata+til+usb&biw=1920&bih=981&source=lnms&tbm=isch&sa=X&sqi=2&ved=0ahUKEwjHzteH1fbRAhVkAZoKHcdvD98Q_AUIBigB#imgrc=kw4iUGDpe8arcM:
Avatar billede poko1 Ekspert
04. februar 2017 - 17:56 #12
USB Skal virke uanset Og det foregår fra bios!
Det er kun opdateringer der hentes derefter.
Avatar billede poko1 Ekspert
04. februar 2017 - 19:11 #15
#13 Uanset hvad du skriver så SKAL USB Virke hvis BIOS er sat rigtig!
Selv hvis du sætter en ny harddisk i og du installerer Windows vil den virke!
Avatar billede posten Ekspert
04. februar 2017 - 19:34 #16
#15 er kun enig men når usb nu ikke viker på denne hp og ingen ps2 stik er hvordan kommer du i bios uden et tastatur der kun kan bruge usbstik
Avatar billede poko1 Ekspert
04. februar 2017 - 19:45 #17
Når nu piratopoul  Spørgeren i #5 Skriver at tastaturet kan komme i BIOS
Så er det enten at  Disable USB eller tage Internt BIOS Batteri ud sætte i igen og starte op på ny Der skal så huskes at stille tid og dato.
Avatar billede poko1 Ekspert
04. februar 2017 - 19:46 #18
("Disable USB") der skal stå ENABLE USB
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2017 - 08:16 #19
Har du tjekket om du evt kan lave en systemgendannelse til før problemet opstod?

Det burde kunne gøres med en Win 7 dvd hvor man går ind og forbereder en nyinstallation, men vælger "REPARER" computeren når muligheden fremkommer. Her skulle være værktøjer til at udføre systemgendannelsen.
http://cdn.nirmaltv.com/images/Windows7Repair_1.jpg
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2017 - 08:17 #20
Er i øvrigt helt enig med poko1 i hans betragtninger :-)