Avatar billede kentz815 Novice
04. februar 2017 - 22:10 Der er 7 kommentarer

acer bærbar klikker når den bliver presset

Hej computerhoveder derude. Jeg ved ikke om dette er normalt for en bærbar som den her. det er noget jeg er begyndt og ligge mærke til, og det er normalt ikke noget man ligger mærke til.

Min acer aspire v5-573G klikker når jeg går ind i et spil , og når jeg går ud af spillet stopper det, den klikker kun når den bliver ydet, altså når processor og grafikkort slår i kraft, det er en meget lille lyd, som ikke er særlig høj.
Klikke lyden kommer fra omkring processor og grafikkortet, det er ikke harddisken.
man skal have øret helt ned for at høre det, men ligger alligevel mærke til det.

Jeg har taget et billede og lavet en rød omkreds hvor jeg mener lyden ca kommer fra,

Hva kan det være? Et defekt bundkort, det er ved og være en gammel bærbar, jeg ved det ikke, kunne være skønt og finde ud af om det er normal eller noget skadeligt.
Håber i kan hjælpe herinde
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. februar 2017 - 22:22 #1
Det kunne godt lyde som om at harddisken synger på sidste vers. Kliklyde er aldrig af det gode. :-( Det kan være svært at bedømme præcist hvor lyde kommer fra.
Avatar billede kentz815 Novice
04. februar 2017 - 22:25 #2
det er en lyd jeg simpelthen ikke kan beskrive. det er ligesom når man putter en oplader eller whatever i en stikkontakt eller stikdåse der ikke har ordentlig forbindelse, jeg tror altså ikke det er harrddisken, da når jeg tager øret ned er det meget tydeligere ved omkring processor og grafikkort, ved bærbaren
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2017 - 07:53 #4
Har du tjekket varmen på den når du spiller? Og hvilken temp har den inden du starter med at spille?
https://www.piriform.com/speccy fortæller hvilke temps dit system kører
Avatar billede kentz815 Novice
06. februar 2017 - 00:50 #5
Ja, processoren bliver imellem 70-85 grader varm, når den bliver presset, og grafikkortet 60-75
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2017 - 16:27 #6
85 er også på grænsen til hvad cpu har godt af. En rettesnor er at over 90 grader kan være skadeligt for hardwaren. Om 85 grader er nok til at den fryser vil jeg ikke påstå kan være problemet.
Den burde måske have været renset og fået skiftet pasta på cpu og grafik så den vil køle bedre.
Avatar billede kentz815 Novice
07. februar 2017 - 19:30 #7
Den har fået alt det service den kan få det er jo en bærbar, og nej det har intet med varmen at gøre at den siger den lyd.