05. februar 2017 - 18:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilket netkort

Vi har fibernet som hidtil har kørt med 100/100 Mbit/s.
Nu er det blevet opgraderet til 300/300 Mbit/s.
Og det er jo bare dejligt. Men jeg tror ikke at min stationære pc udnytter det fuldt ud.
Så nu vil jeg prøve at sætte et netkort i, for at se om det bliver bedre.

Men jeg aner ikke hvad jeg skal købe. Har ikke så meget forstand på hvad der er hvad.
Så hvis nogen her kan hjælpe, vil det være super.

Min router er en Asus RT-N66U.
Pc er en gammel Acer Aspire med Vista 64.
På dette billede kan man se hvad der er af slots til rådighed: http://dytti.dk/kort.jpg

Kan i ud fra de oplysninger, hjælpe mig med, hvad jeg skal kigge efter.
05. februar 2017 - 18:09 #1
Hov. Ved den røde streg, er der netledningen er tilsluttet nu
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. februar 2017 - 18:13 #2
Der er lidt forslag her:

http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netkort.aspx?forbindelsesteknologi=%5BKabling%5D&dataoverfoerselshastighed=(gte+1073741824)&graenseflade-bus-type=%5BPCI%5D&count=10&sort=TotalPrice&rlm=List

Som du kan se, er udvalget ok og priserne rimelige.
Men... forvent ikke mirakler, hvis maskinen i forvejen er lidt sløv i optrækket!
Avatar billede milter Ekspert
05. februar 2017 - 18:49 #3
06. februar 2017 - 12:24 #4
Super. Tak for svar. Jeg har bestilt et TRENDnet TEG-PCITXR Netværksadapter PCI Gigab
Så må jeg se om det giver lidt speed :-)