Avatar billede Jensen Praktikant
06. februar 2017 - 01:40 Der er 3 kommentarer

Computer vil ikke tænde - Harddisk brændt sammen?

Hej

Min computers batteri er gammelt, og min computer kan ikke tænde eller fungere længere uden at strømstikket er sat i.
For nylig faldt stikket ud, mens at computeren var tændt, og der kom en lille gnist fra stikket. Jeg prøvede at sætte stikket i, men kunne ikke få liv i computeren.
Nu vil min computer ikke tænde længere, selvom at jeg har købt et nyt batteri.

Tror i harddisken er brændt sammen eller har i en måde at løse problemet på?

På forhånd tak.
Mathias
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2017 - 02:00 #1
En lille gnist og en stor ulykke? Ja strømforsyningen kan have taget skade.
Men ikke nødvendigvis harddisken. Du kan bare tage den ud ud og prøve den på en en anden computer som ekstra disk på bundkortet hvis det er en stationær, eller hvis det er en bærbar, så for du brug for en harddisk holder til USB.
https://www.google.dk/search?q=Harddisk+holder+til+USB&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gws_rd=cr&ei=DcqXWKgS66DoBJftncAN
Avatar billede poko1 Ekspert
06. februar 2017 - 08:38 #2
Avatar billede Mikael Ekspert
06. februar 2017 - 10:46 #3
Jeg ville nok lige prøve en "nulstilling"

Ud med både batteri OG strømforsyning.

Hold computerens "tænde/slukke knap" nede i 10 sek. Prøv også, at trykke på den knap 10 - 20 gange.

Sæt KUN strømforsyningen til igen. (UDEN det nye batteri)

Alternativt samme som ovenstående, men en genstart MED batteri, og UDEN strømforsyning til.

Prøv om der så kommer liv i skidtet. ( Gør der så ikke det, så var det bare et gratis forsøg" ;)