Avatar billede Anne-Sofie Praktikant
06. februar 2017 - 08:49 Der er 7 kommentarer

Jeg kan ikke oprette en notesbog i OneNote??

Hej.

Jeg kan ikke oprette en ny notesbog i OneNote, og jeg ved simpelthen ikke hvorfor. Jeg håber en af jer kan hjælpe.

Jeg har OneNote gennem min skole, og har derfor prøvet både at oprette en notesbog på mit eget og på skolens netværk. Så den er koblet til et netværk (kan sagtens synkroniserer min nuværende notesbog).

Jeg har også flere gange ændret farven og navnet på notesbogen - bare for at prøve alt - men uden held..

Der bliver ved med at komme den samme besked op uanset hvad jeg prøver:

"Notesbogen kan ikke oprettes

Der er muligvis ikke adgang til placeringen i øjeblikket, eller du har muligvis ikke tilladelse til at gemme filer på placeringen. Du kan også prøve at bruge færre tegn i navnet på notesbogen."

Jeg har ikke mulighed for at gemme andre steder end "OneDrive - personlig".

Er der nogen der kan hjælpe??

Please!!

HIlsen
Anne-Sofie
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. februar 2017 - 13:10 #1
Du skal altid kunne oprette lokalt på C: drevet (kaldet "Computer" -> "Create in a different folder") - så noget lyder galt. Prøv igen at se på placerings egenskaber - det kan se du overser noget.

Men ellers må du tjekke om det er den rigtige Microsoft konto der er tilknyttet One Note (oppe i højre hjørne).

Og hvis alt andet glipper, kan du direkte online på http://drive.live.com oprette en OneNote bog, og når du har den åben, kan du vælge at bede OneNote om at åbne "PC" udgaven af OneNote.
Avatar billede Anne-Sofie Praktikant
07. februar 2017 - 13:04 #2
Hej ole_madsen

Tak for svar.

Jeg ved ikke hvordan jeg ligger et billede op her, men der kommer kun én placeringsmulighed frem - "OneDrive - personlig".

Jeg har en MacBook, jeg ved ikke om det har noget at skulle sige?

Jeg er logget ind med det login jeg oprettede, da jeg hentede programmet.

Den sidste mulige løsning du skriver, betyder det, at jeg opretter en notesbog på nettet, som jeg kan hente ned i OneNote?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. februar 2017 - 15:46 #3
Med logget på, mener jeg den konto du bruger i OneNote - det burde stå oppe i højre hjørne. Denne konto burde have adgang til OneDrive - ellers lyder det som om din version er ubrugelig :-)

Prøv derfor at gå på drive.live.com, opret en OneNote bog, og se om ikke du får lov at åben den på din Mac.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. februar 2017 - 15:48 #4
Og PS - jeg kender ikke meget til Mac´s, så jeg ved ikke om der er begrænsninger i brugen af OneNote her... - noget lyder som om der er begrænsninger.

Og en anden tanke - når du har det gennem skolen, er det naturligvis din skole-outlook konto du skal være logget på med i OneNote, for at du har adgang til det drev.
Avatar billede Anne-Sofie Praktikant
08. februar 2017 - 16:45 #5
Hej igen.

Jeg er logget på med min skole-konto, og har OneDrive med samme login, men det vil alligevel ikke virke...

Jeg ved mine klassekammerater med Mac-computerer ikke har problemer med det, så tror blot det er mit OneNote der er noget i vejen med.

Jeg har snakket med flere Microsoft-supporterer, men ingen kan hjælpe, da OneNote er et gratis program, som der ikke bruges resurser på, som med de andre programmer.

Jeg har prøvet at åbne en bog online på OneDrive, men jeg kunne ikke finde ud af at åbne en ny??
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. februar 2017 - 13:56 #6
Okay - det burde ellers være ret lige til.

På OneDrive stiller du dig i den mappe du vil gemme bogen i, klikker på "+Create" i menulinjen (hedder "Ny" på dansk), og vælger "OneNote-notesbot". Det er sådan set det.

Det er også beskrevet (på engelsk) her: https://support.office.com/en-us/article/Basic-tasks-in-OneNote-Online-8C15A68F-3560-43B4-8081-A977AAAA5D71#__toc365627579
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. februar 2017 - 13:58 #7
Og et p.s. - jeg spekulerer på om der er noget galt med din office konto, siden du mangler alle disse ting. Det er tilgængeligt, selv i den gratis udgave - men jeg er godt nok noget mystificeret over at du ikke har helt simple funktioner til rådighed.

Måske har din skole en lærer der er "super-bruger", der kan hjælpe med at tjekke din konto?