Avatar billede pepsiman Juniormester
06. februar 2017 - 17:50 Der er 3 kommentarer

Er mit netværkskort skadet eller udbrænd i stationær PC?

Hej.

stationær PC  er Acer, skærmkort: Nvidia Geforce8400GS og netværkskort: Nvidia nforce raid.

Jeg har et problem med internet,der er så langsomt. Sidste hastighedstest er 10 / 30 Mbit - download test er så dårlig og upload er så ok..
hvor normalt jeg skal bruge 80 / 50 Mbit...

- ingen problem i bærebar PC og hastighedstest ser fint ud 35 / 25 Mbit med trådløs
--
- problemet i netværkskort i stationær PC og lav hastighedstest 10 / 30 Mbit med lan kabel.

- Har opdateret netværkskort.på stationær PC.
- ingen problem under fejlfindingen
- har 2 netværk , 1 til fast brug og 1 til tunngle server (game server)
-
PC er 3 år gammel omkring.

Skal jeg skifte netværkskort med nye?
Er netværkskort skadet eller fungerer ikke som skal være?
Hvordan tjekker jeg om netværkskort er god nok?
Om det er firewall eller noget forhindre at blive høj hastighed?
Tak
Avatar billede 220661 Ekspert
07. februar 2017 - 17:11 #1
Er hastighed i orden lige som du har startet computeren fra bunden af (ikke fra dvale eller slumre)
Avatar billede pepsiman Juniormester
08. februar 2017 - 16:11 #2
hej - jeg har rodet i computeren for at forsøge hastighed,men det var uheldet at jeg sletter Firefox - alle links som jeg gemt er væk. Jeg skulle gemte links før slettet Firefox.. Jeg prøvede at redde at bruge gendannelse tidspunkt.Det blev værre end problemer med internet. Jeg var nødt til at formatere harddisk...Nu er computeren som ny..også hastighed er normalt igen...Jeg kan ikke forklare hvorfor taber hastighed på internet...
Avatar billede 220661 Ekspert
08. februar 2017 - 19:39 #3
Ok Godt du har fart på igen :-)