Avatar billede hkprofil Forsker
07. februar 2017 - 12:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mangler sync i OneNote

Jeg har Office 365 og Windows 7.
Jeg har hidtil, kunne benytte OneNote på hhv. PC og Mobil. Pludselig bliver min indtastede tekst på mobil ikke overført/sync til PC?

Nogen der kan hjælpe - jeg er ikke "verdensmester" i alle de "frække" udtryk.
mvh
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. februar 2017 - 15:52 #1
Det er desværre lidt forskelligt fra de enkelte platforme, hvordan du undersøger problemerne. Helt grundlæggende kan man jo læse hos Microsoft: https://support.office.com/en-us/article/Fix-issues-when-you-can-t-sync-OneNote-299495ef-66d1-448f-90c1-b785a6968d45

Spørgsmålet er, om det er din PC eller mobil der ikke synkroniserer - du bør gå en tur på drive.live.com, logge på med din microsoft konto og åbne notesbogen her, for at undersøge hvilke data der egentlig er i bogen. Så kan du fejlsøge videre på hhv. mobil eller PC, afhængig af hvad der ikke virker.

Som regel har jeg selv haft problemer ved, at min enhed ikke længere er logget på microsoft kontoen, så du kunne starte med at tjekke at kontoindstillingerne er OK (PC - oppe i højre hjørne, mobil, gå i indstillinger og få vist "konto"
Avatar billede hkprofil Forsker
08. februar 2017 - 16:42 #2
Mange tak Ole_Madsen så er der flere muligheder jeg kan forsøge mig med. Vender tilbage med, hvad der løste problemet :-)))
Avatar billede hkprofil Forsker
21. marts 2017 - 20:36 #3
Hej igen ole_madsen
Grundet lang ferie, sygdom samt arbejde er jeg først nu gået i gang med at skulle løse mit OneNote problem. Jeg har dog netop måttet investere i ny bærbar, således står jeg nu med en helt tom udgave på Pc'en og en up-to-date på mobilen. Problemet er, at jeg ikke kan huske (eller finde) opskriften på sync. Håber du kan hjælpe mig.
På forhånd tak
hkprofil
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. marts 2017 - 20:58 #4
Jo, men umiddelbart er det så bare at åbne OneNote på den "ny" maskine, og vælge at åbne en eksisterende notesbog på "Microsoft OneDrive", indtaste brugernavn og password - og det skulle så være det...