Avatar billede madsby Mester
09. februar 2017 - 10:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Stoppe synkronisering af one drive

Hvordan stopper man synkronisering af one drive?
Under denne pc er alle mapper synkroniseret med one drive og det kan ikke stoppes.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. februar 2017 - 10:13 #1
højreklik på onedrive ikon i systembakken, vælg indstillinger. Så fanebladet 'konto' og klik på linket 'fjern tilknytning fra denne computer' - så sync'er den ikke mere.
Avatar billede madsby Mester
10. februar 2017 - 16:30 #3
Tak for jeres bud - det ser ikke rigtig ud til at det hjælper her.
Jeg har ikke noget OneDrive ikon i systembakken, men kan højreklikke i stifinder, og der bestemme hvad der skal synkroniseres - det virker bare ikke.
Under egenskaber for billeder og dokumenter  i "denne PC" står der  C:\users\mig\OneDrive\Dokumenter.
Der er en knap som hedder "gendan standard", men nå jeg trykker på den kommer der en besked: Mappen kan ikke flyttes, fordi der findes en mappe der ikke kan omdirigeres på samme placering. Adgang nægtet.

Har også forsøgt at afinstallere OneDrive  uden resultat
Avatar billede claes57 Ekspert
10. februar 2017 - 17:40 #4
OneDrive skal frakobles før du i stifinder kan gendanne standard. Længst til venstre i systembakken er der måske en vinkel op. Mus på den, og du kan se flere ikoner.
Avatar billede madsby Mester
11. februar 2017 - 10:33 #5
Endnu engang tak for gode råd.  Der var ikke flere skjulte ikoner, men jeg fik løst problemet ved at nulstille Windows.

Med venlig hilsen Mads
Avatar billede dronningen Novice
21. februar 2017 - 11:30 #6
Ej! Hvordan gør man det?
Jeg har ingen pil op eller noget af det, der nævnes.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. februar 2017 - 17:39 #7
Nulstilling i windows 10 er: Indstillinger / Opdatering og sikkerhed / Genoprettelse - der er 'nulstilling' gemt. Det kan (hvis du vil) bevare dine filer, men genoprette windows hvis den ikke kører så godt som tidligere.

Det er altid godt med en sikkerhedskopi af dokumenter og andet man vil gemme, før man piller ved windows' centrale ting.
Avatar billede dronningen Novice
22. februar 2017 - 16:19 #8
Det ved jeg ikke, hvor man gør.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. februar 2017 - 16:39 #9
I bund/venstre er det et windows-ikon - lige til højre for det er en lup. Klik på lup og i søgefeltet skriver du
Nulstil
så kommer du direkte til vinduet med 'Nulstil denne pc' og klik på knappen lige der med 'kom i gang'