Avatar billede ranje Praktikant
09. februar 2017 - 19:44 Der er 7 kommentarer

Nye ram

Hej.Jeg har en Medion computer Akoya P4360/andet nr.MD 8343 jeg ved ikke  hvad der er bedst.Jeg kan se at den har 4 GB.Der er 4 slot hvor der er optaget i  2.Jeg vil gerne sætte 8 GB  skal der 2 stk 4 Gb eller blot en 8 GB?
Jeg har Windous 10 32.
Med hilsen ranje
Avatar billede 220661 Ekspert
09. februar 2017 - 19:52 #1
Hvis du skal få gælde af den ram du køber skal du installere computeren om til et 64 bit system. Et 32 bit system kan kun håndtere 4 gb ram.
Avatar billede ranje Praktikant
09. februar 2017 - 20:07 #2
Hej,Hvordan stiller jeg om til 64 bit,er det bare noget man gør? ranje
Avatar billede 220661 Ekspert
09. februar 2017 - 20:27 #3
Du skal have et installationsmedie for at gøre det og starte helt fra bunden af med en ny installation af systemet.

Er den født med Win 10, eller har du brugt den gratis opgradering?

Hvis det er det sidste kan du hente Win 10 her i din version og installere om.
Husk at vælge 64 bit system:
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Man trykker på download værktøjet nu. Når det er hentet køres dette.
Jeg vil anbefale at oprette mediet på usb der foregår automatisk.
Usb pind skal være på min 4 gb.
Avatar billede ranje Praktikant
13. februar 2017 - 18:31 #4
Hej.Jeg har hentet Windows 10 ned i 64 bit system,men min computer vil ikke godtage det.Hvordan kan jeg ændre den fra 32 bit til 64?kan det lade sig gøre eller skal jeg have  en ny?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2017 - 19:16 #5
Du burde kunne installere et 64 bit system på den med 4 gb ram. Der skal som minimum bare være 2 gb på for at man kan gøre det.
Og nøglen er den samme om det er 64 eller 32 bit.

Så måske er der en fejl i dit installationsmedie??
Avatar billede ranje Praktikant
16. februar 2017 - 11:00 #6
Tak for de hurtige svar..Jeg har taget 64 bit  ned igen,men når jeg prøver står der at
denne ap kan ikke køre på denne maskine,.skal den version der ligger på PC slettes først,kan man det uden at slette andet?
Jeg er ikke den store nørd,har du nok opdaget.
Mvh.Ejnar
Avatar billede 220661 Ekspert
16. februar 2017 - 16:13 #7
Ja den gamle installation skal fjernes helt. Man vælger brugerdefineret og fjerner de gamle partitioner der ligger. Det er C drev og de små drev til systemfiler man fjerner. Har du noget privat på et evt D drev skal det ikke slettes. Har du derimod dine private filer på C drev, skal du tage backup af dem inden du fortsætter, da de bliver slettet.