Avatar billede ranni Forsker
10. februar 2017 - 22:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Afspille video i Windows

Win 10 64 i7
Hej.
Jeg har indtil fornylig kunnet afspille video fra ekstern drev.
Nu stopper videoen ved indholds billedet og kan ikke komme videre uanset, hvad jeg gør.
Jeg har prøvet med GOM, VLC men kommer kun til "forsiden"
Kun ved at åbne til de enkelt filer kan jeg afspille DVD skiven.
På en DVD afspiller kører den uden problemer til fladskærmen ???
Avatar billede milter Ekspert
10. februar 2017 - 23:09 #1
Det tyder på, du prøver at afspille fra en genvej, og at denne genvej bruger en sti, som ikke længere peger i den rigtige retning.

Det kan være sket, fordi dit eksterne drev ikke længere har det drevbogstav, som er en del af stien, f.eks. at dit eksterne drev er blevet ændret fra E til D eller noget andet.

http://www.howtogeek.com/96298/assign-a-static-drive-letter-to-a-usb-drive-in-windows-7/
Avatar billede ranni Forsker
10. februar 2017 - 23:16 #2
hej milter.
Jeg har kontrolleret D:  Lenovo og ekstern drev : E
Nu skal jeg gamle mand lige stave mig igennem dit link
Avatar billede milter Ekspert
10. februar 2017 - 23:29 #3
Du finder nok ud af det. Du kan evt. få Google til at oversætte siden for dig.  Her er lidt mere på dansk, hvis det hjælper:

http://www.f0t0.dk/2015/08/fast-drev-bogstav-i-windows-7810/

http://xcomputer.site/2016/11/30/tildele-faste-drev-flytbare-drev-i-windows-10/

Den sidste ser ud til at være en Googleoversættelse fra et andet sprog, men den burde være til at forstå.
Avatar billede eurositi Ekspert
11. februar 2017 - 11:55 #4
Hvis du kan afspille VOB-filerne på DVD'en enkeltvis, må du også kunne se, hvilket drevbogstav, de afspilles fra?
Hvilket drevbogstav vises ude i venstremenuen i Windows Stifinder, når du lægger DVD'en i?
Avatar billede ranni Forsker
11. februar 2017 - 13:20 #5
Hej igen.
Inden jeg fik udført milters link, kom der i morges en automatisk rettelse til noget, der hedde Groove Musik ( det er ikke nogen apps, jeg har hentet eller kender, den må have sneget sig ind fra et eller andet)
Nu afspilles DVD både i GOM, VLC og 5kPlayer, dog ikke automatisk med men med Enter.
Tak for hjælpen begge !!!