Avatar billede Corolla1998 Novice
12. februar 2017 - 20:30 Der er 7 kommentarer

Opdatering til Windows 10 kører fast ved 32%

Hver gang min Lenovo bærbare PC med Windows 10 prøver at installere den sidste opdatering går den fast når den når 32%.
Den prikkede ring står også stille, PC´en arbejder dog, blæser kører konstant.
Jeg har prøvet at lade PC stå og arbejde i over 8 timer uden at der sker mere, så har jeg slukket den, og når jeg tænder igen genopretter PC de gamle indstillinger.
Jeg har prøvet at køre et værktøj fra Microsoft som skulle rette fejl, den rettede også nogle fejl, men problemet er der stadig.
Nu har jeg prøvet 4 gange og ved ikke hvad jeg skal gøre?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2017 - 20:57 #1
Hvilken opdatering er der tale om?
Er det en stor funktionsopdatering?
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. februar 2017 - 21:08 #2
Hvordan kører du opdateringen?
USB, DVD eller direkte fra harddisken?
Avatar billede Corolla1998 Novice
12. februar 2017 - 22:01 #3
Mine 3 PC´er opdaterer automatisk, og det plejer at fungere godt, men denne opdatering vil ikke lykkes, jeg har indtryk af flere end mig har problemer med denne opdatering som går fast ved 32%.
Jeg vender tilbage med navnet på opdateringen når jeg engang slukker for den PC som har problemet, jeg vil prøve at laden køre i mange timer nu hvor den er stoppet ved 32% og se om den skulle komme videre?
Avatar billede poko1 Ekspert
13. februar 2017 - 00:11 #4
?Windows Update Troubleshooter Kør den som Administrator.
https://aka.ms/wudiag
Avatar billede Corolla1998 Novice
13. februar 2017 - 10:09 #5
Den opdatering som min PC hele tiden forsøger at installere hedder "Funktionsopdatering til Windows 10, version 1607.

Jeg har nu prøvet at lade PC stå og arbejde ved 32% i 18 timer uden den er kommet videre, og den prikkede cirkel står også stille, så der er noget galt.
Jeg har Googlet problemet, og kan læse at andre også har det samme problem med at opdatering stopper ved 32% installation. Det er rigtig træls.
Jeg har kørt en Windows update fejlretningsprogram, og den rettede nogle fejl, men det hjalp ikke.
Jeg vil prøve at køre Windows Update Troubleshooter som du foreslår.
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2017 - 11:55 #6
Jeg ved ikke, hvad fejlretningsprogrammet gør, men du kan prøve følgende:
starte en kommandoprompt som administrator
indtast:
net stop wuauserv
gå derefter ind i mappen C:\windows og omdøb mappen "SoftwareDistribution" (du kan feks. kalde den "SoftwareDistribution.old")
gå derefter tilbage til Kommandoprompten og skriv
net start wuauserv
der går lidt tid, så kan du søge efter opdateringer igen (hvis ikke den gør det automatisk) - og se om ikke det har hjulpet
Avatar billede poko1 Ekspert
13. februar 2017 - 12:19 #7
#6
Det er netop det som Windows Update Troubleshooter udfører i Baggrunden.
https://aka.ms/wudiag