Avatar billede KSN Mester
12. februar 2017 - 21:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Udskiftning af 6år+ bærbar med tilsvarende bedre

Jeg er faldet lidt af på  det tekniske i valg af computer.
i 2011 købte jeg en Asus n53sn, med følgende spec. https://www.proshop.dk/Baerbar/ASUS-N53SN-SZ174V/2253575

Hvis jeg i dag skal finde en som er lige så god i nutid, som den var den gang, hvad skal jeg så se efter.

Skal siges at den bruges primært til tunge tegneprogrammer og Adobephotoshop samt FM17.

Den nuværende er ved at halte lidt, når jeg kører flere af de programmer samtidig og det skal jeg helst væk fra.

Håber på lidt hjælp/feedback.

På forhånd tak - Kristoffer
Avatar billede milter Ekspert
12. februar 2017 - 21:59 #1
Prøv med en søgning som denne:

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-windows_install/windows-10-upgrade-stuck-at-99-for-hours/55833be5-ee1d-41e2-80d7-c9af7620fde9

Du skal først og fremmest gå efter i7 CPU. Dernæst skal du måske kigge på computere med Nvidia Quadro grafik. Du skal gå efter en maskine med en stor SSD-disk, men hvor stor, den skal være, må dine erfaringer indtil nu afgøre. Du kan evt. gå efter en hybridddisk (kombineret SSD og gammeldags harddisk med roterende skiver), men jeg vil ikke anbefale det. Minimum 8, helst 16 GB hukommelse.
Avatar billede milter Ekspert
12. februar 2017 - 22:19 #2
Avatar billede KSN Mester
12. februar 2017 - 22:20 #3
Der min største udfordring ligger, er i processoren. Jeg går efter 8gb ram (Her kan jeg altid selv opgradere) og en ssd. Men hvis jeg ser på at min nuværende bærbare til dels kan klare opgaven og jeg her efter sammenligner den nyeste i5 quad Core med min nuværende i7. Så er i5 langt hurtigere og er det derfor nødvendigt at gå efter en i7. Vil sige at det ser sådan ud prismæssigt. Low-end i7 vs high-end i5.
Avatar billede milter Ekspert
12. februar 2017 - 23:38 #4
Ok, hvis din nuværende kan klare det, så burde en ny quad core i5 være tilstrækkeligt. Og grafikkortet behøver heller ikke nødvendigvis være af Quadro-typen. Det kommer altsammen an på pengepungens størrelse :-)