Avatar billede langoe Mester
13. februar 2017 - 15:20 Der er 14 kommentarer

Langsom PC

Ny bærbar PC købt i foråret fungerede fortræffeligt indtil for ca. en måned side, hvor den blev meget langsom til at opdatere (danne ny side). Den starter hurtigt.

Data:
Windows 10
Core i5
SSD drev.

Har installeret:
Avast Internet Security
CCleaner
Malvarebytes Anti-Malvare
Wise Disk Cleaner

Er her nogen, som har en forklaringer/råd/tips?
Avatar billede INK Ekspert
13. februar 2017 - 15:31 #1
Min erfaring med Avast er desværre ret negativ. Den belaster maskinen meget og gør den langsom. Prøv et andet program eksempelvis Avira.
Kunne det tænkes, at der også er en opdatering, der "hænger"?
Avatar billede richardjensen Seniormester
13. februar 2017 - 15:32 #2
"Har installeret:
Avast Internet Security
CCleaner
Malvarebytes Anti-Malvare
Wise Disk Cleaner"
Hvilke har du brugt ? - og hvad skete ?
Avatar billede langoe Mester
13. februar 2017 - 15:40 #3
Richard Jensen, jeg har brugt den alle regelmæssigt, og der er ikke sket noget specielt.
Avatar billede poko1 Ekspert
13. februar 2017 - 17:12 #4
Windows Update Troubleshooter  Efter du har startet fortæller den at den kan udbedre fejl hvis du Kører den som Administrator. tryk på ja og se om det hjælper
https://aka.ms/wudiag
Avatar billede langoe Mester
13. februar 2017 - 18:43 #5
Det hjalp ikke.
Avatar billede milter Ekspert
13. februar 2017 - 18:57 #6
Hvad mener du med "langsom til at opdatere (danne ny side)." ?

Er det i alle programmer eller kun ved browsing på nettet?
Avatar billede eurositi Ekspert
13. februar 2017 - 21:25 #7
Du har selvfølgelig nok ledig plads tilbage på systemdrevet, ikke? Hvis du ryger under 10 gb ledig diskplads på C:, kan du ikke undgå at få problemer med ydelsen.

Derudover kan du hoppe ud i kommandoprompten og dræbe de aktive systemprocesser én for én med denne metode:
http://tweaks.com/windows/39559/kill-processes-from-command-prompt/
... Det ku' tænkes at afsløre "uhyret".
Avatar billede langoe Mester
14. februar 2017 - 08:46 #8
Milter

Det er kun ved browsing på nettet.
Avatar billede milter Ekspert
14. februar 2017 - 11:12 #9
Avatar billede langoe Mester
14. februar 2017 - 13:16 #10
Hastighedstest giver altid meget resultat forskelligt. Jeg oplever ikke, at hastigheden er blevet lavere på andre PCér i huset. Problemerne gælder kun på den ene PC.
Avatar billede milter Ekspert
14. februar 2017 - 13:37 #11
Kan det tænkes, problemet opstod efter en opgradering af Win10?  Andre er inde på det samme. Jeg ville starte med at prøve en tilbagerulning af netværksdriveren:

https://www.lifewire.com/how-to-roll-back-a-driver-in-windows-2619217

Prøv måske en systemgendannelse. Se linket herunder, punktet }i]"Gendan fra et systemgendannelsespunkt"[/i}

https://support.microsoft.com/da-dk/help/12415/windows-10-recovery-options
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2017 - 14:05 #12
Hvilken browser bruger du? prøv evt. med en anden (windows 10 er jo født med 2 browsere - ellers er der firefox eller google chrome som er ret god)
har du måske noget andet som suger på dit netværk (på din pc)
Har du Deaktiveret windows defender ellers har du vist 2 antivirus programmer - det kan gøre tingene langsomt
prøv evt. at gå ind i joblisten - og under fanen ydeevne kan du se bla. hvor megen ressourcer du lige pt. bruger på nettet (wifi eller Ethernet) - måske kan du se lidt her?
Avatar billede langoe Mester
14. februar 2017 - 14:21 #13
Thomas
Når jeg kigger i jobliste kan jeg ikke se Windows defender, så hvordan sikre jeg mig at det er slået fra?

I øvrigt ligger der nogle stumper af McAfee, som jeg ikke kan slette, har du et forslag her?
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. februar 2017 - 15:54 #14
Måske kan gratisprogrammet "Pivazer" hjælpe!
Det er gratis. Det er da et forsøg værd.

https://privazer.com/download.php#.WKMZ8aMzWUk