Avatar billede posten Ekspert
13. februar 2017 - 15:31 Der er 8 kommentarer

opdatering af vista home premium

har lige startet en gammel acer med vista i kan man få den til at hente de opdateringer den mangler sidst den fik en opdatering var 12-07-16 nu skriver den at der mangler 6 + 1 valgfri håber en har løsningen så jeg ved der intet mangler fra vista
Avatar billede INK Ekspert
13. februar 2017 - 15:36 #1
Fik en gammel Vista-maskine opdateret for et par måneder siden, men det krævede godt nok noget fodarbejde. Fjerne gamle programmer, rense med forskellige renseprogrammer, osv. men det lykkedes at få den opdateret.
Men om et par måneder slutter Microsoft med at opdatere Vista, så det er kun en stakket frist!
Hvis du vil anvende pc´en fremover, at det måske en idé at installere Linux eller Chromebook?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2017 - 18:08 #2
Havde selv samme problem med min mors kærestes pc. Jeg opgav efter 3 timers forsøg. Prøvede at køre diverse fix it, men kom ikke videre.
Det passer meget godt med at du mangler 6 stk. Den jeg rodede med havde fået opdateret de 6 stk, men havde ikke fået opdateringer siden da. Jeg gendannede computeren til den nævnte dato, men mistede de 6 opdateringer, og kunne ikke få den til at hente dem igen. Og jeg mistede også muligheden til at rulle frem igen.
Vista er et lukket kapitel. Du skal ikke forvente at få det til at virke ordentligt.
Avatar billede posten Ekspert
13. februar 2017 - 19:28 #3
#2 har læst at drivers mm er der til juli 2017
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2017 - 19:31 #4
Udvidet support (opdateringer) til Vista udløber 11 april 2017:
https://support.microsoft.com/en-us/help/13853/windows-lifecycle-fact-sheet
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2017 - 19:33 #5
Og med så lille en tidsmargin der er tilbage, så mener jeg det er et lukket kapitel.
Avatar billede posten Ekspert
13. februar 2017 - 20:33 #6
ku jo være der var én der havde en trylleformular i stil med det der er til Win7/8
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2017 - 21:07 #7
Du mener med at få Windows Update til at køre igen?
Det er der måske nok. Jeg kender den ikke dog.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2017 - 21:27 #8
Denne side her så jeg ikke da jeg prøvede:
http://www.geekstogo.com/forum/topic/364241-computer-will-not-update/
Om den løser dit problem kan man jo så håbe.