Avatar billede Kim_T Praktikant
14. februar 2017 - 15:03 Der er 2 kommentarer

Serverfejl '550 5.1.1 User unknown; rejecting

Hej Eksperter,
Vi har en kunde som altid har kunne sende mails til os og vi har flere domæner på vores Exchange server (2013). Mails går fint igennem på vores "hoveddomæne"  lv@yyy.com - men lige så snart kunden prøver at sende en mail igennem til vores subdomæne lv@xxx.com, får de, straks ved tryk på send, denne fejl retur:

Serverfejl: '550 5.1.1 <lv@xxx.com> User unknown; rejecting'

For mig lyder det til, at mit eget exchange opsæt har mangler - men problemet, at jeg ikke ser det på min anti/spam/udbyder over rejected e-mails. Jeg kan sagtens sende en mail til lv@xxx.com uden problemer.

Hvad kan man påvise overfor kunden, at der kan være galt med deres opsæt, hvor jeg tror fejlen ligger.

På forhånd tak for jeres hjælp.
Mvh. Kim
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2017 - 08:20 #1
mit bud ligger i en forkert nk2-fil (hvis det er en ældre udgave af Outlook) (den som gemmer mailadresser som man har sendt til) - med mindre der er flere som får denne fejl - alligevel kunne en af dine kunder prøve at slette mailadressen lv@xxx.com, og skriv den for ny, og se om ikke det løser problemet
Avatar billede Kim_T Praktikant
15. februar 2017 - 08:36 #2
Tak skal du have Thomas S. Jeg får lige tjekket op på det. Markerer det som evt. løsning så snart jeg har fået svar fra dem.