Avatar billede dkhb Mester
14. februar 2017 - 20:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Adgang til mail?

Hej
Min veninde har en mail, hun efter at have skiftet pc ikke længere kan finde.
mailen hedder: info@evabrokholm.dk men hvilket program/app skal hun bruge for at få adgang?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. februar 2017 - 20:58 #1
Man kan bruge et hvilket som helst mail-program til at tilgå mails med - outlook, Thunderbird, windows mail o.s.v. - det der er det interessante er, hvem der har evabrokholm.dk domænet på sin server - for vedkommende skal oplyse om servertype, portnavne, brugernavn og password. Og det er IKKE noget man bare kan finde ud af, uden at have informationerne gemt et sted - så skal domæneejeren ind og nulstille password m.m.
Avatar billede hjolsen Ekspert
14. februar 2017 - 21:07 #2
Hvis man slår den op her https://www.dk-hostmaster.dk/find-domaenenavn tror jeg at dandomain  kan hjælpe jer !
Avatar billede dkhb Mester
14. februar 2017 - 21:29 #3
Tak, har prøvet at skrive til hostmaster.dk.
Avatar billede kurtba Ekspert
14. februar 2017 - 23:04 #4
Hvorfor har du skrevet til hostmaster.dk? Skrev du ikke bare domænenavnet i den boks, som linket fra hjolsen giver.
evabrokholm.dk ejes sjovt nok af Eva Brokholm. Hun har en hjemmeside og det er helt almindeligt, at man i den forbindelse også har sine egne mail adresser  tilknyttet denne hjemmeside. Dem som hoster hendes hjemmeside har så også givet hende de oplysninger, som hun skal bruge for at tilgå sin mail.
Så hun skal prøve at se hvad hun har liggende om sine aftaler med hostingselskabet. Ellers skal hun skrive direkte til dem for at få de ønskede oplysninger.
hostmaster.dk holder bare styr på, hvilke domænenavne der er brugt, samt hvem der ejer dem. De har ikke nærmere tekniske oplysninger, da det er et anliggende  mellem hostingselskabet og ejeren af domænet.