Avatar billede RasmusTheR Seniormester
15. februar 2017 - 19:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Font virker ikke i Firefox

I CSS bruger jeg følgende opsætning til en font på min hjemmeside:
font-family: "Cooper Std Black", Cooper Black;

Det virker fint i Chrome og Explore, men ikke i Firefox.

Hvordan får jeg den til at virke i Firefox?
Avatar billede claes57 Ekspert
15. februar 2017 - 19:53 #1
Den flinke er, at man selv angiver en alternativ generisk font, så den halve verden ikke skal downloade din font. Som fx mobilbruger vil man blive ret træt af at skulle hente ekstra data bare for at få en skrifttype (der ligner alle andre bogstaver) hentet ned til ens enhed for data-trafik, som man selv betaler for.
Tilføj fx "Times New Roman" til din kode
Avatar billede Slater Ekspert
16. februar 2017 - 07:24 #2
Der vil enhver designer være dybt, dybt uenig med dig, claes. Skrifttyper er noget af det vigtigste i et godt design. Og en skrifttype fylder sjældent mere end et mellemstørrelse layoutbillede.

Dog ser det ikke ud til at opretter overhovedet linker til en webfont, så det er ikke issuet her. Og ja, det er en meget dårlig idé at linke non-standard skrifttyper bare med font-family, da de ikke findes på de fleste computere. Dog ved jeg ikke lige hvorfor Firefox helt nægter.
Avatar billede RasmusTheR Seniormester
16. februar 2017 - 20:17 #3
Fejlen er fundet :-)

Havde linket forkert i min CSS-fil, mærkeligt at det kun havde betydning i Firefox og ikke Chrome og Explore.. Men virker nu

Tak for, at I brugt tid på mit spørgsmål, jeres bemærkninger er taget til efterretning :-)