Avatar billede fhansen Praktikant
16. februar 2017 - 10:20 Der er 2 kommentarer

Mac Mini Quad Core I7 vesus Dual Core I7

Hej.
Jeg går og tumler, med et lille problem, hvad vil være hurtigst og mest powerful for mig ?

2012 Mac mini med Quad Core I7 eller en 2016 Mac Mini Dual Core I7.
Hvad er jeres tanker.

Hilsen

Finn
Avatar billede Slater Ekspert
16. februar 2017 - 11:30 #1
Irriterende nok vil Apple ikke særlig gerne ud med, præcis hvilken model CPU der er i deres maskiner. Men så vidt jeg lige kan finde på everymac.com, drejer det sig om disse to: http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i7-4578U-vs-Intel-Core-i7-3615QM#specs

Der kan man se, at den nyere dual core er langt hurtigere i single core performance, men når alle kernerne udnyttes, er den ældre quad core stadig lidt kraftigere. Så det vil komme meget an på brugen, hvilken der er bedst. I blandet brug er de nok nogenlunde lige.
Den største fordel ved den nyere, er at den kun bruger lidt over halvdelen af den strøm, den ældre gør.
Avatar billede fhansen Praktikant
16. februar 2017 - 15:05 #2
Det var noget i den retning, jeg havde mistanke om :-), det er vel heller ikke alle programer der er i stand at anvende 4 kerner?, mener at dette er en af årsagerne til at nogen vælger hackentosh