Avatar billede KALL Novice
16. februar 2017 - 17:19 Der er 3 kommentarer

Frasortering af slicer muligheder

Hej alle,
Jeg håber meget, at en af jer kan hjælpe mig.
Jeg har oprettet en slicer baseret på en bagvedliggende pivot-tabel. I sliceren kan man vælge mellem 6 forskellige muligheder, men jeg er kun interesseret i at få vist 2 af dem (de resterne 4 er ikke tomme, men blot ikke relevante for dem mit ark skal udsendes til). Er der en, der har en løsning ?
På forhånd tak
Avatar billede excelent Ekspert
17. februar 2017 - 18:43 #1
Du kunne jo tilføje en kolonne hvor du via en formel frasorterer de elementer du ikke ønsker vist. Skift så datakilde i pivoten, opdater, og indsæt en ny slicer baseret på denne nye kolonne
Avatar billede KALL Novice
17. februar 2017 - 21:10 #2
Tak for svar, men det er en pivot baseret på SQL, der opdateres hver måned, så det vil desværre ikke kunne fungere :-/
Avatar billede excelent Ekspert
17. februar 2017 - 21:28 #3
Hvis du dobbeltklikker på Hovedtotal, så får du et nyt ark med dine kildedata