Avatar billede nekkos1112 Novice
18. februar 2017 - 15:59 Der er 6 kommentarer

Webhotel, ingen direkte eller remote adgang

Hej alle. Kan det passe at man ikke kan få enten direkte eller remote adgang til sine databaser på one.com.
Jeg har for nylig flyttet til dem og prøvede idag at bruge mine databaser, der var oploaded på server. Men ingen adgang.
Da jeg plejer at bruge et program til at lave interface til mine databaser med, er jeg noget lost.
Er der andre muligheder ?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. februar 2017 - 16:14 #1
Jeg kender inne one.com (check deres support sider!) men det er ret normalt at der er lukket for direkte database adgang udefra.

Direkte database adgang udefra er et sikkerhedsproblem.

Men du har sikkert adgang til PHPMyAdmin for administration.

Maaske giver det mening at have en lokal MySQL som du arbejder paa og saa eksporterer og importerer til one.com.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2017 - 07:08 #2
de har enten glemt eller vil slet ikke, give skriverettighed på den mappe hvori du har en fil liggende. uden skriveretighged, kan du ikke opdatere databasen.

kontakt deres support og find ud af om de har glemt det
Avatar billede nekkos1112 Novice
19. februar 2017 - 07:52 #3
Jeg har snakket med dem i support. De tilbyder slet ikke direkte eller remote adgang. Jeg skulle bruge phpmyadmin eller ssh.
Nogen tip til, hvordan jeg så kan lave web brugerflade til min database. Altså uden at skulle skrive alle siderne selv i php
Avatar billede leif Seniormester
19. februar 2017 - 23:18 #4
Ikke helt forstået:

1) Har du uploadet databasens filer til en mappe på dit webhotel som du ønsker at connecte til ?

2) Har du lavet en Export af databasen for derfor at lave en import af strukturen på one.com ?

https://www.one.com/da/support/guide/hvordan-faar-jeg-adgang-til-databasen-med-phpmyadmin
Avatar billede arne_v Ekspert
20. februar 2017 - 04:03 #5
Maaske du skulel forklare lidt om hvordan du skal bruge de databaser.

Har du en PHP web applikation paa one.com og du skal bare have opdateret data i dens database?

Har du en lokal desktop som tilgaar databasen?

Eller?
Avatar billede acore Ekspert
09. marts 2017 - 07:40 #6
Du kan også skifte til en udbyder, der tilbyder direkte adgang. servage.net fx