Avatar billede frem-ad Professor
19. februar 2017 - 11:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

pc vil ingenting fornuftig. Jeg ved ikke om det er virus eller noget helt andet.

Hej
Jeg har fået store problemer med min msi pc, ved ikke om det er virus eller noget helt andet. Siden i fredags 17/2, den started med ikke og ville finde nettet så kørte jeg. SuperAntiSpyware - Free registry Cleaner ? Ccleaner ? malbytes anti malware. Det endte så med efter genstart så ligemeget hvad jeg gjorde så kom den med ¨Din pc genstarter automatisk om et minut Windows har fået et problem og skal genstartes. Luk denne meddelelse, og gem dit arbejde NU.¨ Der lykkes det mig og få sat en avast opstart scanning i gang, den fandt nogle ting bla. Noget med BITcoins, og siden det så har den ikke genstartet selv. Men stadig mange problemer, har ud over den er meget langsom,  så er der også.

Har den ikke kunnet finde nettet , når jeg går ind og tjekker for fejl, så kommer den med  ¨proxyindstillingerne for dette netværk kunne ikke registreres automatisk¨ og så når jeg tjekker på DNS i tjenester så står der start automatisk og så står den som stoppet, og når jeg prøver at starte den igen så står der ¨Handlingen kunne ikke fuldføres. Der kører allerede en udgave af tjenesten.¨

Den vil ikke åbne ret mange programmer, eks ved u torrent står der ¨WSAStartup() failed or you have the incorrect version of WinStock instaled.¨og ved word kommer den med ¨Microsoft Word kan ikke åbne grundet fejl tjek dette link (internet side)¨
Dragon gaming starter den op men så kommer den med programmet svare ikke (Dragon gaming køre altid i baggrunden på denne pc)

Når jeg lukker computeren, kommer den med Hiden window MSI update Agent.exe programfejl med teksten ¨undtagelsen ukendt softwarefejl (0xe0434352) opstod i programmet på adressen 0x00007FFBCDA77788.¨ Bagved kommer lukker 1 apps Hiden window.

Jeg har prøvet følgende programmer Avast opstartscanning - SuperAntiSpyware - Free registry Cleaner ? Ccleaner ? malbytes (også hitman men den fungerer ikke uden internet) og kørt komplet CHKDSK med reparation. Jeg har prøvet gendannelse tidspunkt, men der var kun en fra d. 18/2 og den fungerede ikke  Jeg har afinstalleret Avas for det er den eneste jeg vidste der var kommet helt ny af, så for at være sikker på det ikke var den der lavede rod.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2017 - 13:23 #1
Det kunne godt lyde som virus, men virus eller ej, så er der så mange fejl, og du har, uden held, gjort hvad du kunne for at rette dem, at en nyinstallation af windows, vil være det eneste rigtige, og langt det hurtigste.
Avatar billede frem-ad Professor
19. februar 2017 - 15:00 #2
det var det jeg frygtede, det er lykkes og lave en backup af alle mine filer, her til morgen selvom den køre dårlig, så på den front er jeg sikker. Hvordan er det jeg nulstiller pc og genistaller Windows. Med Windows 10, det ligger intern på den er det under opstarten eller hvad?
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2017 - 15:08 #3
Jeg har ikke selv prøvet det, men mener at det må være under PC-indstillinger -
Opdatering og sikkerhed - Genoprettelse.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2017 - 15:14 #4
Ps. Du kan også downloade en windows 10 Iso fil og lægge den på en USB stick.
Når der har været windows 10 på computeren, er det noteret i bios, så der kræves ingen kode ved installation. https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede frem-ad Professor
19. februar 2017 - 15:47 #5
Okay det er nok smartest og bruge den der ligger på den for der er nogle programmer jeg skal have med, bla. til skærm og lyd, og dragon gamin center og de følger jo med der. for jeg haft noget fjernet engang og så kørte den ikke korrekt.
Jeg venter lige et par dage med og marker dit svar som løsning til jeg har fået det lavet og se om det køre.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2017 - 16:06 #6
Ok, Jeg har installeret windows 10 på min bærbare, fra en USB, og den kører helt fint.
Windows fandt nok selv de nødvendige driver.
Fidusen ved at bruge en "ren" windows er, at der ofte følger en del ragelse med, når man køber en computer med windows, og de kommer igen ved genoprettelse.
Men det er selvfølgelig ikke værre, end at man kan slette ragelset.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2017 - 17:21 #7
Tvivler lidt på om nulstilling vil virke. Den vil garanteret spørge om enten et installationsmedie eller en backup at nulstille fra.
Har du det?
Vil også mene en ren installation er bedre. At man så skal have programmer på plads igen det må man så leve med.
Avatar billede frem-ad Professor
20. februar 2017 - 07:48 #8
Jeg lavede en nulstilling af Windows, med en komplet rensning og alle mine filer er væk, og den er kommet ind igen. Nu skal jeg til og have alle programmer ind igen, og så må jeg se.
Et tillægsspørgsmål jeg fik som sagt lavet backup af mine filer i går morges, så lavede jeg en scanning af, med avast bå den ekstern harddisk, der fandt den noget med bitcoins (heder mere) jeg ved bit coin er en valuta jeg aldrig har brugt, men kan det også være en virus i forklædning, og kan det være den der er skyld i det?
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2017 - 12:19 #9
Ja det er en Trojaner, Ransomware. Har du ikke fået krav om at betale Bitcoins?
http://botcrawl.com/remove-bitcoin-virus/
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2017 - 13:41 #10
Du nulstiller windows ved at holde Shift nede ved loginskærmen og klikke på genstart. Du finder nok ud af resten !