Avatar billede Oliver Jensen Praktikant
20. februar 2017 - 11:57 Der er 11 kommentarer

Glemt adgangskode til min computer

jeg kan ikke komme ind på min computer og det er windows 8
hvad skal jeg gøre?
Avatar billede Oliver Jensen Praktikant
20. februar 2017 - 12:03 #2
virker det også på windows 8?
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2017 - 12:07 #3
det sku det gøre ellers https://www.howtogeek.com/222262/how-to-reset-your-forgotten-password-in-windows-10/ vis den køre på Windows live domæne

Log på som anden administrator konto.
Højreklik derefter på ?Computer? (My computer) og vælg ?Administrer?
Udvid ?Lokale brugere og grupper?
Klik på mappen ?Brugere?
Højreklik på den konto du ønsker at ændre adgangskoden på og vælg derefter ?Ændre Adgangskode?
I pop-up vinduet klik ?Forsæt? for at ændre adgangskoden på kontoen
Vælg derefter en ny adgangskode for kontoen.
Log af den aktive bruger og forsøg at logge ind på din anden konto.
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2017 - 12:09 #4
Det link i #1 forudsætter, at du allerede er inde i windows og vil forandre dit password.
Prøv hellere her: https://www.lifewire.com/i-forgot-my-windows-8-password-what-are-my-options-2626238
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. februar 2017 - 12:30 #5
Der er ikke en af jer der undrer sig over hvorfor opretter har glemt sin kode? :-D

Helt nyoprettet bruger som skal ind i en computer...

#Oliver Jensen
Nu siger jeg ikke det IKKE er din computer, men synes godt man kan väre lidt kritisk.
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2017 - 13:10 #6
At en spørger opretter en bruger fordi han ikke kan komme ind i computeren er vel ikke mærkeligt,  Han har et problem, han vil have løst, og Eksperten lover, at hjælpe med alle problemer, og så er det vel fornuftigt at prøve her.
Og problemer er da netop grund til at blive bruger her.
Og  det at han har glemt sin kode, er ikke ualmindelig, og giver i sig selv ikke anledning til at mistænke ham for at have stjålet den.
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. februar 2017 - 13:30 #7
#6

"og Eksperten lover, at hjælpe med alle problemer" - Ja så länge det ikke er kriminelt.

Nu siger jeg heller ikke den er stjålet hvilket jeg også pointerer, efterlyser bare at man måske er lidt mere kritisk.
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2017 - 13:45 #8
@ Oliver Jensen. Når du laver et password, er det meget nyttigt at lave et, som man kan associere sig til. Det bruger jeg selv. Min længste kode er på 18 tegn og det er ikke noget problem at huske det.
Metoden er følgende.
nLtPGov+53
Når lygterne tændes på gade og vej + 53. Men du laver selvfølgelig netop de bogstaver og tal, som passer til din hukommelse.
Og så synes jeg ikke om forslaget om, at man skal skifte sine koder ofte, for det ender bare med, at man ikke kan huske dem.
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2017 - 13:58 #9
#7 Hvad skulle vi have gjort? afvist at svare eller bede spørger om at lægge en kopi af salgs kvitteringen på nettet?
Du skriver."Nu siger jeg heller ikke den er stjålet"
Nej det skriver du ikke direkte, og det er derfor at jeg skriver mistanke, for det må da være det, du skriver om, når du: "efterlyser bare at man måske er lidt mere kritisk. "
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. februar 2017 - 14:10 #10
#9
Nej, men man kunne måske have starte med f ex "hvem, hvad, hvorfor", eller lignende.

Tror ikke vi kommer videre i denne diskussion, så hopper af her.
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2017 - 13:33 #11
Fandt spørger ud af noget?