Avatar billede Ulla Praktikant
20. februar 2017 - 17:54 Der er 3 kommentarer

Zyxel VMG3926-B10A som wifi-extender/repeater?

Hej - er der nogen, der har prøvet at bruge denne Zyxel-router som repeater? jeg har en ekstra liggende. Det skal være en repeater, ikke et access point.
Læste en udførlig guide, som desværre ikke havde Zyxel på listen over kompatible enheder. Læste et andet sted, at der allerede i firmwaren ligger mulighed for at lave wifi-bridge - og er der nogen, der kan forklare mig om det så ikke også betyder at man kan bruge den som repeater. Herudover har jeg lige tilgode at kende default password til denne router - har også et andet sted læst mig til at det er blankt.
Så - hvis man nu antager jeg har adgang til at konfigurere den - hvad gør jeg? På forhånd tak for jeres tid.
Med venlig hilsen Ulla
Avatar billede INK Ekspert
20. februar 2017 - 18:02 #1
Her er link til manualen:
ftp://ftp.zyxel.com/VMG3926-B10A/user_guide/VMG3926-B10A_5.11.pdf

Password er angivet på side 1 ;-)

Jeg har ingen erfaring med denne router, så det er bare om at studere manualen og evt. Google en løsning.
Avatar billede Ulla Praktikant
20. februar 2017 - 18:03 #2
Ja password var 1234 :o) jeg går igang, tak - jeg googler på livet løs - men må nok begynde med manualen.
Avatar billede hemberg Forsker
20. februar 2017 - 21:22 #3
Repeatere kan være en ok ting. Du skal bare huske på at et dårligt signal ikke kan gøres bedre ved hjælp af en reapeater OG din wifi hastighed vil blive halveret.