Avatar billede Jens P. Mester
20. februar 2017 - 20:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Aktivering af SD-kort

Jeg har en Samsung tablet. Der er et enhedslager på 16,00 GB Der er brugt 15,49 GB.
Jeg har isat et SD-kort med plads til 14,83 GB men alligevel får jeg at vide at der mangler lagerplads.

SD-kortet ligger under det der kaldes bærbart lager.

Hvordan får jeg aktiveret mit SD-kort?
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2017 - 20:51 #1
For at komme igang med et SD kort  skal du gå ind i "Indstillinger > Lagring > SD Kort > Formater", når det er klart kan du få lov at gemme billeder og anden media på dit sd kort
Avatar billede Jens P. Mester
20. februar 2017 - 21:07 #2
Fint. Men når enhedslageret er fyldt (Det er meget tæt på) hvordan får jeg så lagringen til at fortsætte på min SD-kort?

I enhedslageret ligger al styring og de apps jeg bruger. Der spørges efter mere plads selv om SD-kortet godt kan bruges.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2017 - 08:08 #3
som standard installeres apps på enhedslageret - du skal selv flytte billeder over til sd-kortet, og fortælle din kamera at den fremover skal bruge din sd-kort. hvis du har apps du ikke så tit bruger, kan du også flytte dem over på sd-kortet - men det nytter ikke så meget.
Som regel er det som fylder mest: musik, videoer og billeder - og dem kan du flytte til sd kortet.
Jeg bruger en app som hedder "ES File Explorer" hvor du kan se alle mapper du har på din android-enhed - og med den kan du flytte mapper direkte til sd-kortet
Ellers kan du også bruge en pc