Avatar billede dronningen Novice
21. februar 2017 - 10:50 Der er 11 kommentarer

"fakepath" meddelelse ved upload

System: Windows10. Chrome

Jeg skulle uploade en regning til Danmark, så jeg scannede den og overførte den som pdf til dokumenter - og senere til skrivebordet.

Uanset, hvilke krumspring, jeg foretager, kommer den op med "fakepath".
Edge har jo i forvejen umuliggjort gammeldags copypaste + send til.

Så gik jeg til indstillinger og bad om en ny synkronisering. Det hjalp ikke.

Jeg åbnede derfor i dokumenter, kopierede og ville smide det ind i paint for at redde situationen - hvorpå skidtet forsvandt.
Til sidst gav jeg efter og sagde jatak til Onedrive i håbet om en eller anden hjælpsom integrering - og nu er det helt umuligt.
Jeg kan heller ikke komme ud af Onedrive-bindingen.

Jeg har også forsøgt at sige jatak til filkonvertering - men heller ikke her er der noget, der tillader en overføring. Der sker faktisk intet ved det.

Man kan ikke vedhæfte noget til Danmark. Det SKAL uploades.
Det her er et nyt problem - oven i alt det andet besvær Windows10 og Edge har medført.

Hvad gør jeg? Er der nogen, der har erfaring med dette?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. februar 2017 - 11:06 #1
Læg din PDF-fil på skrivebordet, log på Danmark via Chrome og overfør?!?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. februar 2017 - 11:09 #2
Den med "fakepath" kan jo egentlig også være en combo af dårlig kode v. Danmark og Google Chrome. Har du mulighed for enten at teste i klassisk Internet Explorer eller Mozilla Firefox?
Avatar billede dronningen Novice
21. februar 2017 - 11:22 #3
Jeg kan ikke overskue, hvordan. Internet explorer har de samme problemer, har jeg læst. Firefox skulle være fri, men lige nu kan jeg ikke overskue det - og jeg erindrer, at der var noget ved firefox, der ikke virkede på denne computer. Kan man vride sig ud af one-drive igen? Det hele er ved at være for broget.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. februar 2017 - 11:29 #4
Glem bare OneDrive lige nu - det mudrer bare billedet til, hvis det "kun" handler om at få uploadet dit bilag til Danmark.

Installer Firefox og giv en os en frisk tilbagemelding - det sker der ingen skade ved.
Avatar billede dronningen Novice
21. februar 2017 - 11:35 #5
Nej, det komplicerer ALT. Det skal VÆK! - ligesom Edge.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. februar 2017 - 12:08 #6
Bevares, så glemmer vi det reelle problem og leger lidt videre med resten....

Der er vejledning her til at fjerne OneDrive:
https://support.office.com/da-dk/article/Deaktivere-eller-afinstallere-OneDrive-f32a17ce-3336-40fe-9c38-6efb09f944b0

Edge kan du ikke fjerne som sådan, da den er en del af Windows. Du kan derimod gøre den mindre synlig, ved f.eks. at gøre Internet Explorer til standard-browser i stedet:
Tryk på Windows tasten + x => Vælg Kontrolpanel => Vælg Standardprogrammer => Vælg "Angiv dine standardprogrammer" => Vælg det program du vil bruge (IE, Chrome, FireFox) og tryk på "Benyt dette program som standard".
Avatar billede dronningen Novice
21. februar 2017 - 12:23 #7
Det vil jeg lege med i aften :-) Så håber jeg, at upload-problemet løser sig.
Avatar billede dronningen Novice
22. februar 2017 - 16:22 #8
Det kan jeg ikke. Der kommer heller ikke noget ud af at indføre Mozilla. Instruktionerne/sproget er ændret så meget at jeg ikke forstår en pind. Jeg lader det være.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. februar 2017 - 16:38 #9
Skal det forstås som at du har installeret FireFox og forsøgt at overføre bilaget til Danmark via den - og stadig får fejlbesked "fakepath..."?

Har du kontaktet Danmark's egen support, hvis det f.eks. handler om en fejl i forbindelse med siden?
Avatar billede dronningen Novice
22. februar 2017 - 17:06 #10
Jeg kunne ikke forstå, hvad jet skulle gøre for at få Firefox til at virke. Jeg forstår simpelthen ikke instruktionen. Det formodes, at man kender konsekvensen i alt, hvad man foretager sig og vælger - uden forklaring. Jeg er bare frustreret nu.

Desuden har jeg lige konverteret min regning til billede på worddokument og sendt den igen - med samme strålende resultat. Jeg tror, det er Danmarks link, der er problemet. Det her har jeg ikke mødt andre steder.
Avatar billede dronningen Novice
22. februar 2017 - 17:09 #11
Jeg har skrevet til Danmark. nu må jefg ringe til dem imorgen. Firefox forstår jeg ikke. Jeg har haft den før og fundet den nem. Den/den instruktioner er anderledes....mere lapidariske. Jeg har brug for megen udpecificering.