Avatar billede oliv6780 Novice
21. februar 2017 - 18:01 Der er 13 kommentarer

Lige bygget min PC, men kan ikke starte...??!?!?!

Okay, jeg har fået nyt udstyr til min stationær, og alt er sat i og stikkene sidder som de skal, men når jeg trykker på tændknappen er der en LED pære der lyser (der står CPU) ved den her LED pære (Det er på bundkortet den er LED pære sidder). Samtidig tænder lyset rundt i bundkortet i et sekund og i mine blæsere. Jeg ved ærligtalt ikke hvad der kan være galt? Så håber i kan hjælpe! :)

Specs:
Grafikkort - https://www.proshop.dk/Grafikkort/EVGA-GeForce-GTX-1070-FTW-8GB/2556044

CPU - https://www.proshop.dk/CPU/Intel-Pentium-G4400-Skylake-CPU-33-GHz-Intel-LGA1151-2-kerner-Intel-Boxed/2518389

Bundkort -https://www.proshop.dk/Bundkort/MSI-Z270-TOMAHAWK-Bundkort-Intel-Z270-Intel-LGA1151-socket-DDR4-RAM-ATX-/2577333

RAM - https://www.proshop.dk/RAM/Kingston-HyperX-Fury-DDR4-2400-DC-8GB/2511639
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2017 - 18:18 #1
Er du sikker på, at alle afstandsstykkerne mellem bundkort og kabinet
sidder som de skal?
Avatar billede oliv6780 Novice
21. februar 2017 - 18:22 #2
Valby: Ja de sidder som de skal. Kan det have nogle påvirkning?
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. februar 2017 - 18:58 #3
Du risikerer "bare" en kortslutning af bundkortet ;-)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. februar 2017 - 19:07 #4
Dit bundkort sidder ok når det lyser op når du trykker på power-knappen. Gjorde det ikke det, ville strømforsyningen end ikke forsøge at starte noget som helst op.

Har du tjekket at det ekstra stik til strøm til CPU'en sidder ordentligt? Prøv at pille RAM ud og sæt i igen. Prøv at starte op uden grafikkortet monteret?
Avatar billede oliv6780 Novice
21. februar 2017 - 19:07 #5
ErikHg - Hvordan kan jeg det?
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. februar 2017 - 19:09 #6
Jeg kan ikke tro at firmaet hvor du har købt delene har solgt dig noget, der ikke kan arbejde sammen, for jeg betragter det som et seriøst foretagende.
Men jeg var engang ude for at jeg ville skifte bundkort + cpu Intel 1155. Cpu´en solgte jeg til én på Amager, og bundkortet købte en i Nordjylland. Han havde selv købt en 1155 cpu, men da han havde modtaget kortet og havde fået monteret CPU'en og skulle starten maskinen op, kørte den et øjeblik for derefter at lukke. Dette gentog adskillige gange. Jeg kontaktede en jeg kender, der sagde at selv om CPU'en rent fysisk passer i soklen, er det ikke altid de to kan arbejde sammen. Måske er det noget lignende du oplever, men jeg tror det ikke.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. februar 2017 - 19:10 #7
Hvis de små metal-stag under kortet ikke sidder rigtigt, kan de kortslutte dit bundkort på undersiden.

De fleste gange slipper du afsted med det, da strømforsyningen sammen med bundkortet vil finde ud af, at det er en dårlig ide at fyre op, men du KAN være uheldig, at den magiske elektronik-røg slipper ud; så er det slut med kort og gud-ved-hvad-ellers.
Avatar billede oliv6780 Novice
21. februar 2017 - 19:17 #8
CRKrogh - #4 har nu prøvet alle delene, sker ikke noget...
#7 Altså den skulle gerne sidde fint dernede i. For sat den meget forsigtigt i
Avatar billede 220661 Ekspert
21. februar 2017 - 19:31 #9
Din strømforsyning er på mere end 500 watt ikke?
For det kræver grafik kortet som minimum.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. februar 2017 - 19:58 #10
Hvordan ser det ud, hvis du KUN har bundkort uden CPU og RAM?

Den bør forsøge at starte op, men komme med en beep-code, der fortæller at den ikke ser de manglende komponenter.

Fungerer det, sætter du CPU'en i og tester igen. Endnu engang beep-code, der fortæller at der ingen RAM er.

Monter RAM et modul af gangen, med test imellem. Den skal kunne starte op på et modul.
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. februar 2017 - 21:55 #11
Nu ved jeg jo ikke hvad det er for et kabinet du har. Men jeg har selv begået den fejl at jeg fik byttet om på ledningerne fra tænk/sluk-knappen, reset-knappen, HDD-led og ON-led. Der skete heller ikke ret meget :-) Med bundkortet fulgte der formentlig et hæfte med der viser alle stikforbindelser på bundkortet samt de forskellige komponenter.
Jeg har været inde på MSI´s hjemmeside og der er i hvert fald en tegning af stikforbindelserne fra kabinettets front. Måske det er der skoen trykker.
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2017 - 13:18 #12
#11 Ja der kan man nemt tage fejl. Jeg gjorde det, at jeg kortsluttede de små "stifter" med en skruetrækker. Der skete kun det, at pludselig startede computeren.
Avatar billede posten Ekspert
23. februar 2017 - 02:48 #13
har luret på din cpu Intel Pentium G4400 Skylake CPU står IKKE under de cpu der passer til bundkortet https://www.proshop.dk/Bundkort/MSI-Z270-TOMAHAWK-Bundkort-Intel-Z270-Intel-LGA1151-socket-DDR4-RAM-ATX-/2577333 så du bør nok prøve med en anden cpu
nu når du jo har en cpu køler kan du prøve denne til det næsten 3 dobbelte af pris https://www.proshop.dk/CPU/Intel-Core-i5-7400T-24-GHz-Processor-CPU-24-GHz-Intel-LGA1151-4-kerner-Bulk-no-cooler/2578996 eller vælge en der er billigere men vil klart anbefale den dyre cpu så du ikke får vente tid https://www.proshop.dk/CPU?f~processorer_socket=intel-lga1151&b=intel&o=1028&pre=1