Avatar billede anba Mester
22. februar 2017 - 11:12 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke sende gruppemails

Jeg har office 16 og bruger outlook som mailprogram + windows 10. Jeg har stofanetkonto.
Jeg kan pludselig ikke mere sende gruppemails, hvilket jeg ikke tidligere har haft problemer med. Dvs de grupper jeg tidligere har oprettet kan jeg godt sende til - men ikke dem jeg opretter nu. Jeg har prøvet at skrive alle mails ind igen i en større gruppe ca 25 - men der opstår fejl i afsendelse af mail. Jeg har også prøvet at lave en lille gruppe på 3 personer - men også her opstår der fejl i afsendelse !
Mon der er nogen der kan forklare mig hvorfor ? Jeg har heller ikke problemer med afsendelse af emails til enkeltpersoner.
Håber der er nogen der kan hjælpe.
Hilsen Anette
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. februar 2017 - 12:58 #1
Du må få en eller anden form for fejlmeddelelse. Hvad står der i den?
/ptj_11
Avatar billede anba Mester
22. februar 2017 - 14:51 #2
Oftest sker der bare ingenting. men en enkelt gang eller to har jeg fået denne:
Serverfejl: '452 4.1.1 gXDcckEfh3geR <bangsgaard@stofanet.dk> too many recipients, try again later [Stofa-24503]'

Jeg har ryddet op i min mail indbakke og slettet alt i slettet post - og ryddet op i udbakke - så det er åbenbart ikke problemet ?
Avatar billede anba Mester
22. februar 2017 - 14:56 #3
Der står også fejl i ind og udbakke forneden - ligesom der også står "arbejder offline" forneden - men det gør jeg jo ikke for jeg kan sende mail til en enkelt person og jeg er på nettet !
Avatar billede anba Mester
22. februar 2017 - 14:57 #4
Nej der står fejl i Send og modtag forneden....og ikke i ind- og udbakke !
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. februar 2017 - 15:14 #5
Det lugter lidt af, at din ips enten har en fejl på serveren, eller at der helt bevidst er sat en øvre grænse for antal mailadresser, der kan sendes til på en gang.
Prøv at kontakte udbyder (Stofa) for en afklaring.
/ptj_11
Avatar billede anba Mester
22. februar 2017 - 15:29 #6
jeg har altid kunne sende mindst 45 mails i grupper. Men jeg kan faktisk nu heller ikke sende mails på min anden pc....kun til 1 person.....så det må da være stofaserveren jder er noget galt med ?
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. februar 2017 - 16:03 #7
Det vil jeg umiddelbart også mene, så du må vejen omkring stofa
/ptj_11
Avatar billede anba Mester
22. februar 2017 - 16:33 #8
Ak og ve...overhovedet ingen hjælp at hente hos stofa. Vedkommende siger at der ikke er noget galt med stofaserveren, da jeg kan sende webmail. Han påstår, at det er mit postprogram det er galt med. Efter en opdatering forsvinder kontoindsillingerne sagde han ! (det har de da aldrig gjort før) Som jeg kan se, er kontoindstillingerne de samme som de altid har været på begge pcer og ipad - og mmobiltelefon, Hvis det var fordi outlook lige har opdateret, så er det da underligt at jeg heller ikke kan sende mail fra min ipad og min mobiltelefon, som jeg ikke har outlook på, men som er opsat begge til stofanet !?
Hvad pokker gør jeg ?
Avatar billede anba Mester
22. februar 2017 - 18:01 #9
Nogen der så ved hvordan outlook 16 skal sættes op i stofanet .
Jeg har mail.stofanet.dk i både ind- og udgående post. pop3
Indgående port 995
Udgående smtp 587
kryptering TSL

Har også prøvet porte:
og SSL som det tidligere var.

Hvem har outlook 365 (16) og stofanet og kan forklare mig om opsætningen ?

Og hvem kan forklare mig hvorfor det også er galt på min Iphone og Ipad, når jeg ikke bruger outlook der - og der ikkeer noget galt hos STOFANET ????
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. februar 2017 - 22:56 #10
Det er ikke din opsætning, der fejler noget. Jeg har lige siddet og googlet problemet. Jeg har foreløbigt fundet de første vel ca. 20 hits, der alle som en konkluderer:
1. Der er ikke en sådan begrænsning indbygget i outlook (det siger ikke bare Microsoft) men også alle andre
2. Begrænsningen forefindes hos ISP eller ekstern mail-leverandør.
Du må tage en dans mere med Stofa. Hvis de ikke vil tage hånd om problemet, så må vi jo bare starte en shitstorm imod dem, så tager de sig nok sammen.
Når det er sagt, så skal man selvfølgelig altis huske på, at supportere er også mennesker, og alle mennesker med en given uddannelse kan jo ikke alle være lige gode håndværkere.
Det kan jo være, at du er mere heldig i andet forsøg.
Ellers må du bare sige ja til en brugerundersøgelse, og så give dem en fortjent rating der.
Det løser jo så ikke dit problem lige her og nu, men du kan jo også forsøge at komme til at tale med en teamleder, eller en over det lederlag.
Lad os høre, hvordan det spænder af.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. februar 2017 - 23:02 #11
Kommer til at tænke på en ting- Kan du sende til mange modtagere fra din webmail?
/ptj_11
Avatar billede anba Mester
23. februar 2017 - 13:37 #12
Ja jeg kan sende flere mails fra webmai. Kan fortælle at jeg har arbejdet hele dagen med det i går og også i dag og jeg er kommet så lngt nu- at jeg kan sende og modtage mails fra begge mine pcer - men det er med andre porte end tidligere, så vidt jeg husker.De er begge opsat med pop3. indgående port 995  smtp 25. Mærkeligt nok skulle jeg ikke markere i : Server til udgående post kræver godkendelse !? Er nu i tvivl om denne porter sikker nok ?
Men mine problemer er ikke løst, for jeg kan hverken få min iphone eller min ipad til at sende post. Og det mærkelige er jo også, at jeg ikke havde ændret noget - men at både mine 2 pc-er og iphone og ipad opludselig ikke kunne sende mails samtidig (og jeg har kun outlook 16 på mine pc-er - så hvordan pokker skulle det kunne være mine programmers skyld lige på en gang - jeg spørger bare ? - for jeg er ikke så kyndig derud i)
På min iphone og ipad opsætter jeg som tidligere som IMAP og bruger port 587 kan jeg se. Jeg har opsat dette for mange andre, så jeg er ikke uerfaren med dette. Men jeg får hele tiden besked tilbage om at mit brugernavn eller password er forkert - OG DET ER DET IKKE - og det er det samme jeg har brugt i opsætning af pc-erne.
Gid der var nogen der kunne hjælpe. ?
Avatar billede ptj_11 Forsker
23. februar 2017 - 14:49 #13
Du kan forsøge dig med at følge vejledningen på følgende link:
https://stofa.dk/sites/default/files/vejl_email_opsaetning.pdf#
Hvis Stofa ikke har ændret porte til deres mailopsætning, siden denne vejledning er lavet, så vil din mail komme til at sende og modtage over portene 110 + 25, hvilket ikke er sikre porte, men du kan jo forsøge en gang, og så se, om det ændrer noget ved dine muligheder for at sende bunkemails.
Hvis det kommer til at virke, så har du en klar dokumentation på, at der er noget galt med deres opsætning på serverne.
Jeg synes, at du skal forsøge dette, så ville du kunne stå stærkere i diskusionen med dem.
/ptj_11
Avatar billede anba Mester
23. februar 2017 - 15:21 #14
Hej PTJ_11 Tak for din medvirken - det er altid rart ikke at føle sig alene med problemerne. Ovenstående porte er dem jeg husker, der var tidligere (som jeg også har afprøvet - se ovenfor). Men jeg tror på, at de har ændret noget hos Stofa, for hvorfor går alle 4 ting så ned på en gang ?
MEN...I never give up.....så jeg har selv fundet løsningen efter utallige forsøg og kombinationer. Jeg har ikke i nogen vejledninger fra stofa kunne se, at udgående post skulle være smtp.mail.stofanet.dk - alle steder står der mail.stofanet.dk for både ud- og indgående.Ligeledes har jeg også som i vejledningerne (de fleste) under brugernavn skrevet mit stofa-brugernavn eks.  xxxxxxxxxm001 - men her skal der nu står min emailadresse !
Jeg har nu opsat min bærbare - min iphone og min ipad til IMAP og de fungerer perfekt nu alle 3 - mangler kun den stationære - men det mener jeg sagtens jeg kan løse også. Indgående 993 ud 25 + SSL +TLS markeret på bærbar. På Iphone og ipad er serverport 587. Jeg er glad nu.
Men stadigvæk irriterer det mig, at jeg ikke ved hvorfor alle 4 dele holdt op med at kunne sende mails samtidig - uden at jeg havde ændret noget i opsætningen !!!???
Nogen der kan forklare det ?
Avatar billede ptj_11 Forsker
23. februar 2017 - 15:37 #15
Hvis du benytter port 587 på iphone, så ville det have været naturligt, hvis du også benyttede den på din pc. Port 587 er en sikker port til forskel fra port 25. At det så er holdt op med at virke på alle fire enheder på samme gang, det kan kun skyldes, at man har ændret på opsætningen hos stofa.
Men godt at det virker nu. Fortsat god fornøjelse.
/ptj_11
Avatar billede anba Mester
23. februar 2017 - 15:54 #16
Men portene 993 og 25 blev jo sat automatisk op, da jeg valgte Imap. Kan jeg blot gå ind og ændre til 587 uden at ændre indgående port - og mon det så vil virke ?
Avatar billede anba Mester
23. februar 2017 - 16:02 #17
Ja det kunne jeg - så det er hermed gjort. Tak for rådet.
Avatar billede ptj_11 Forsker
23. februar 2017 - 16:46 #18
Husk at sætte krypteringen på porten. I min opsætning kan jeg ikke køre SSL, men må benytte TSL.
/ptj_11