Avatar billede Romski Praktikant
22. februar 2017 - 14:17 Der er 3 kommentarer

Anbefaling til installering af access points

Hej! Jeg bor i et hus, hvor WiFi signalet ikke går så godt igennem.
Der er pt. 3 routere som ikke taler godt sammen.
Jeg skal have monteret 4 access points, have monteret en switch og monteret en powerlink.
Kan I eller nogle andre brugere anbefale en privatperson eller virksomhed som kan hjælpe med indkøb, installering/opsætning?
Det er i Hørsholm

Mvh
Anders
Avatar billede INK Ekspert
22. februar 2017 - 14:37 #1
Det lyder voldsomt. Er det et almindeligt enfamilieshus? Bor i Nivå, så kunne måske hjælpe, men hvordan har du fastlagt omfanget?
Avatar billede renehinsch Praktikant
22. februar 2017 - 14:50 #2
Hvis du kun skal benytte Wi-Fi er det muligvis ikke nødvendigt med powerlink.
Nogle access points er i stand til ar forme etn radiokæde mellem vinanden som burde være kraftig nok til et hjemmenetværk.
Jeg arbejder kun med enterprise-grade produkter så har desv ingen erfaring med hjemmeløsninge og produkter.  Generelt skal du dog holde dig fra Wi-Fi som teleudbydere sælger med, da de for at holde en lav pris, ofte u anvender entry level produkter som har ringere kvalitet, cpu og sw stabilitet.
Avatar billede HenningKnudsen Juniormester
27. februar 2017 - 13:25 #3
Helt Enig med Renehinsch, du bør holde dig fra de "billigere" produkter som teleudbydere ofte benytter.
Jeg er dog ikke helt enig - kun delvis i at du bør overveje radiokæde. Hvis du ikke har mulighed kablet løsning er jeg enig. Hvis du kan trække kabel bør du gøre det for at undgå hastighedstab og mindske risiko for udfald.
I samme omgang vil jeg fraråde dig at benytte extender....
Min anbefaling mht. access points vil være X-claim (det er et erhvervsprodukt og jeg vil vurdere der ikke er behov for "større" løsning), som er forholdsvis nemme at installere. Hvis du alligevel ønsker "større" løsning (enterprise) må du gerne sige til for så vil jeg gerne give dig lidt råd om valg af hardware.