Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2017 - 20:48 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

TV. DVB-C negativ søgning.

Jeg har købt denne TV antenne. men kan ikke modtage een eneste station.
Kan mit TV kun køre på kabel? Og er det dermed lige til IT skral hvis jeg ikke vil betale næsten 3.000 til yousee for signaglal ?
http://www.av-connection.dk/?PGr=4737
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. februar 2017 - 21:03 #1
Du skal i hvert fald lede efter DVB-T signaler. T for terrestrial ("jordbaseret") og C for cable.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2017 - 21:08 #2
På nogle fladskærme der kan hente fra både kabel, men også antenne, har jeg oplevet at den indstilling man vælger hedder "luft". Det hed det på min søns da jeg søgte kanaler på hans fladskærm. Der var også cable man kunne søge på, og det stod den på. og derfor fandt den ingen kanaler.
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. februar 2017 - 21:25 #3
Du må kunne se TV modellen, og derudfra se specifikationerne, om der er mulighed for at tilkoble DVB-C og DVB-T..
Jeg har selv et Sony TV og dette tager både DVB-C og DVB-T signaler.
Sony laver til gengæld ikke HDD/DVD/BD optagere med DVB-C tuner (kabeltuner), det gør så vidt jeg ved kun Panasonic og LG. Jeg har selv YouSee kabel TV og to Pnasonic HDD/DVD/BD optagere.
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2017 - 21:35 #4
Takker og ser på det. Jeg kan kun se DVB.C søgning.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. februar 2017 - 22:29 #5
Som nævnt i #19 i din efterhånden lange tråd: https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1015430

"Får du monteret en antenne du kan bruge, og viser det sig at dit TV IKKE understøtter DVB-T, så er alt håb trods alt ikke ude - man kan koble en ekstern tuner på en HDMI indgang: http://www.harald-nyborg.dk/p4945/denver-mpeg4-dvb-t-boks "
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2017 - 22:31 #6
Jeg har arbejdet med det, men det er ud til, at TVét kun kan bruge DVB-C.
Nu har jeg problemer med at kunne tilbage. Har aktiveret fabriks indstillinger, men den søger i en uendelighed på en eller anden tilladelse.
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2017 - 22:33 #7
#5 Tak for dit indslag, det lyder interessant, det vil jeg bestemt se på.
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2017 - 22:52 #8
Jeg ved faktisk ikke hvordan jeg bar mig ad, men pludselig så mig muligheden for at sætte DVB-T, og det virker fint.
Jeg siger tak til alle, som har deltaget i min tråd :-)
Avatar billede posten Ekspert
23. februar 2017 - 01:52 #9
#8 er det så en god antenne du har købt og er der et alm. hun antennestik med ??
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2017 - 02:45 #10
Ja antennen er udmærket og ja stikket svarer til det som sad i forvejen.
Avatar billede posten Ekspert
23. februar 2017 - 02:51 #11
oki takker