Avatar billede Joan Praktikant
23. februar 2017 - 13:39 Der er 8 kommentarer

Manglende program?

Hej!

Jeg har købt en ny bærbar computer (Lenovo), men synes ikke den volder mig andet end problemer.
For det første: Den hopper af og på vores trådløse netværk hele tiden. Det problem havde vi ikke med den tidligere bærbare. Kan det være netværket, eller er det computeren? Jeg kan ikke regne det ud.
Og så tror jeg, at den mangler nogle programmer til brug på hjemmesider. Jeg kan godt åbne fx danske spils hjemmeside, men jeg kan ikke se al grafikken derinde. Jeg kan ikke købe en lottokupon, da der bare er rød skærm. Jeg kan heller ikke købe blomster via Interflora, da den skriver, at den ikke godkender adressen. Jeg skal vælge by via en dropdown menu, som jeg ikke kan se. Jeg synes, at computeren plejer at skrive, hvilket program der skal bruges, så jeg kan hente det. Men det står der ikke her.
Jeg har brugt både firefox og edge, men ingen af browserne virker til disse sider.
Jeg håber, at nogen kan hjælpe mig!
VH Joan
Avatar billede claes57 Ekspert
23. februar 2017 - 14:02 #1
retur - det er en bytter.
Avatar billede Mikael Ekspert
23. februar 2017 - 14:02 #2
Tjek om din nye computer har Java installeret.. De sidste nye "fødes" ofte uden Java.

Og mange hjemmesider kræver stadig java på computeren.

Har du ikke java, så installer en egnet java til dit system ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
23. februar 2017 - 14:05 #3
Avatar billede claes57 Ekspert
23. februar 2017 - 14:16 #4
Der er ikke java på min, og den kører glimrende.
Avatar billede Mikael Ekspert
23. februar 2017 - 14:20 #5
#4 Sikkert i de fleste tilfælde.. Men især Win 10 computere er i visse tilfælde ikke med Java præinstalleret. Og jeg kender hjemmesider, der KRÆVER java installeret.

Og om det løser problemet er der ingen garanti for.. Men helt uskadeligt at forsøge. ;)
Avatar billede hjolsen Ekspert
23. februar 2017 - 14:27 #6
Hvis du ikke har lagt noget på den endnu kunne du prøve en nulstilling inden du "bytter" den
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. februar 2017 - 15:18 #7
#5 Jeg giver dig helt ret.
F.eks. Webbank fungerer ikke uden Java er installeret.
(Jeg kører selv med Windows 7)
Avatar billede eurositi Ekspert
23. februar 2017 - 15:34 #8
Dette er kun et tip til selve netværksproblemet:

Skriv cmd i Startmenuen og åbn kommandoprompten.
Skriv følgende i nævnte rækkefølge:
ipconfig /flushdns
ipconfig /renew
exit

Hvis den stadig bliver ved med at hoppe af netværket, kan det være driveren til det trådløse netværkskort, den er gal med. Du skal selvfølgelig ha' fat i den nyeste fra producentens hjemmeside.